دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی


در حال بارگذاری
۶ آذر ۱۳۹۸
Word
292 کیلوبایت
35 صفحه
۸,۹۰۰ تومان
خرید

یک فایل ۳۵ صفحه ای شامل مبانی نظری و ادبیات تحقیق پیشینه تحقیق جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و پروژه های تحقیقاتی مرتبط با بازارگرایی تقدیم شما خواهد شد. فرمت فایل word (doc) می باشد. سرفصل های این فایل شامل موارد زیر است:

  1. مقدمه
  2. مبانی و مفاهیم بازارگرایی
  3. ﻣﺒﺎﻧی ﻧﻈﺮى پژوهش
  4. تعریف بازاریابی داخلی
  5. بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی
  6. بازاریابی داخلی و عوامل موثر بر رضایت مشتریان
  7. رضایت کارکنان
  8. رضایت شغلی
  9. رضایت درونی و رضایت بیرونی
  10. پیشینه پژوهش
  11. منابع فارسی
  12. منابع لاتین

گزیده ای کوتاه از بخش های مختلف فایل اصلی مقاله برای اعتماد بیشتر قبل از خرید به اطلاع شما می رساند:

پیشینه تحقیق بازارگرایی

۱-۲-۲. تعریف بازاریابی داخلی

در ادبیات رفتار سازمانی و در بازاریابی این واژه با تعاریف متفاوتی آورده شده است. گرونروس[۱] (۱۹۸۱) آنرا تعبیر کرده به فروش خود سازمان به کارمندانش. بهترین راه ایجاد انگیزه در بازار داخلی کارمندان، شبیه سازی محیط فعال بازار و استفاده از فعالیتها در یک بازار داخلی ست که فرصت تفکر ومیل به مشتری مداری را در آنها تقویت می‌نماید. بازاریابی داخلی به عنوان ابزارکاربردی مدیر منابع انسانی، تئوری‌های منسجم، روشها و قوانینی در راستای ترغیب، تجهیز، همکاری و مدیریت کارمندان در تمامی سطوح سازمان عمل میکند تا شاهد بهبود مداوم خدمت رسانی کارمندان به مشتریان خارجی و همچنین به یکدیگر باشیم. بازاریابی داخلی موثر به نیازهای کارمندان به گونه ای رسیدگی می‌کند که انگار اولین ماموریت و هدف سازمان است (بانسال و همکاران[۲]، ۲۰۰۱).

هدف بازاریابی داخلی تربیت کارمندان با انگیزه و آگاه به نیازهای مشتریان، به منظور دستیابی به بهترین خدمات و سرویس می‌باشد. کارمندان با انگیزه برای هر سازمانی مهم و حیاتی هستند مخصوصاً در دنیای تجاری امروز که رقابت به شدت بالاست و حاشیه سود پایین. دو نکته در بازاریابی داخلی مهم است. ابتدا، اینکه کارمندان به عنوان مشتریان داخلی در نظر گرفته می‌شوند و دوم اینکه سازمان نیازمند برآوردن نیازهای کارمندان است تا آنها به بهترین نحو ممکن … ادامه در متن اصلی بعد از خرید قابل مشاهده است.

[۱] Gronroos

[۲] Bansal et al.

۲-۲-۱- پیشینه پژوهش در جهان

سیسای و دیگران[۱](۲۰۱۷) در تحقیقی تحت عنوان  تاثیر بازارگرایی و اجزای آن بر عملکرد شرکت به طور تجربی، برای شرکت های بزرگ در اقتصادهای توسعه یافته این تاثیرات را بررسی کردند. با این حال، تأثیر آن بر عملکرد در اقتصادهای در حال توسعه و در حال ظهور (D & E) تحت تحقیق قرار گرفته است. در این مقاله، تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تعاونی های تولید کننده بذر در اتیوپی بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که جهت گیری مشتری، هماهنگی بین کارکردی و جهت گیری عرضه کننده، به همراه جهت گیری رقابتی، به افزایش بیشتر عملکرد کمک می کند. یافته ها تایید می کند که جهت گیری مشتری عامل اصلی عملکرد تجاری برتر در اقتصادهای D & E است. عملکرد کسب و کار اثر متقابل بین بازارگرایی و عملکرد معیشتی دارد.

واندکار و همکاران[۲] (۲۰۱۶)، در تحقیقی تحت عنوان ” تاثیر بازاریابی داخلی شرکت بر قصد خرید مشتریان” مشخص گردید که وفاداری سازمان به انجام امور مربوط به بازاریابی داخلی باعث بهبود نگرش به سازمان و بهبود نگرش به محصولات شده و در نهایت قصد خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ادامه در متن اصلی بعد از خرید قابل مشاهده است.

[۱] Sisay,

[۲] Vandekar et al.

برای دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی فقط چند گام کوتاه باقیست. در صورت بروز مشکل با ما تماس بگیرید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.