دانلود مبانی نظری بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط


در حال بارگذاری
۲۹ دی ۱۳۹۸
Word
121 کیلوبایت
60 صفحه
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید

خرید و دانلود مبانی نظری بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط با فرمت word در ۶۰ صفحه قیمت فقط ۱۳۹۰۰ تومان این فایل همچنین شامل مبانی نظری و ادبیات تحقیق جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و پروژه های تحقیقاتی می باشد. در ادامه فهرست مطالب و مقدمه قید شده است. از اینکه با آراداک اعتماد دارید سپاسگزاریم. توجه: این فایل تنها جهت کمک به پژوهشگران و دانشجویان در جهت بهتر انجام دادن تحقیق و پژوهش آنان می باشد و آراداک هیچ مسئولیتی در قبال سوء استفاده بعضی اشخاص از این فایل را به عهده نمی گیرد.

سرفصل های این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه ۲
توسعه کسب و کار ۳
تفاوت های سازمان های کوچک و بزرگ ۵
شرکت های کوچک و متوسط: ۹
مفهوم شرکت های کوچک و متوسط ۹
چالشهای شرکت های کوچک و متوسط ۱۱
جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی ۱۴
بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط ۱۷
آمیخته بازاریابی ۲۳
تاریخچه آمیخته بازاریابی ۲۵
تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ۲۸
ترفیع ۳۰
قیمت ۳۲
شخص ۳۴
توزیع(مکان) ۳۶
محصول ۳۸
آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل ۳۹
پیشنه تحقیق ۴۱
پیشینه داخلی ۴۱
پیشینه خارجی ۴۳
نتیجه گیری ۴۵
منابع ۴۷

مقدمه:
پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده زنده، نوروزی، عالی، ۱۳۸۹). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلی پور، آقا¬زاده، ۱۳۸۴؛ کریستین ، ۲۰۰۴)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، ۲۰۰۴). در چنین محیطی، شرکت¬ها با عدم ¬اطمینان، فشار¬های رقابتی(حسنقلی پور، آقا¬زاده، ۱۳۸۴)، تقاضاهای رو به رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی¬ها مواجه شدند(کریستین، ۲۰۰۴).
این مسائل به رکود شرکت¬های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می¬آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه¬های مدیریتی، ساختار¬ سازمانی و فرهنگی این شرکت ها برای محیط¬های ثابت با بازارهای متجانس و رو به رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، ۱۹۹۶). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت ها، چالش ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می توان به تعدیل نیروی کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو ، ۲۰۰۲). به طوری¬که مثلا در بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شرکت های آمریکایی، ۳/۲ میلیون نفر از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، ۱۹۹۶).
این عدم توانایی شرکت های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه های سنتی از قبیل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار در اداره این تغییرات(بارت، ۱۹۹۶؛ سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵)، توجه به شیوه های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵). یکی از این شیوه¬های جدیدی که امروزه در فعالیت های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی¬شان) مورد توجه قرار گرفته است، بنگاه های کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ حسنقلی پور، آقا-زاده، ۱۳۸۴؛ راجا، کومار ، ۲۰۰۸).

چالش های شرکت های کوچک و متوسط

اما با همه مطالبی که نشان از اهمیت این شرکت ها در محیط امروزی دارد، این شرکت¬ها نقاط ضعفی نیز دارند که منجر به انحلال بسیاری از آن¬ها در سال¬های اولیه بعد از تاسیس¬شان می-شود(اسچاچتیبک، ۲۰۱۱؛ فاربر، ۱۹۹۹؛ فیض¬پور، پوش دوز باشی ، ۱۳۸۷). این مساله تا به حدی است که بعضی شکست در این کسب و کارها را یک قانون می دانند(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰). سعیدنیا در تحقیقات خود نشان داد که SMEها در ۳ تا ۵ سال اول بعد از تاسیس¬شان، با ورشکستگی مواجه می¬شوند(سعیدنیا، ۱۳۸۸). همچنین پلیتر مدعی شد که به طور متوسط در ۳ سال اول بعد از تاسیس، ۵۶% از کسب و کارهای جدید شکست می¬خورند و در ۳ سال بعد این رقم به ۶۹% می¬رسد(پلتیر، اسکواتی ، ۲۰۱۰). بارت نیز در تحقیق خود به نرخ بالای شکست شرکت¬های کوچک و متوسط اشاره کرده است که هر سال در آمریکا، ۸۰۰۰۰۰ شرکت جدید ایجاد می¬شود و در همین مدت ۷۲۵۰۰۰ شرکت با شکست مواجه می¬شوند(بارت، ۱۹۹۶).
در این بین تحقیقات زیادی نیز انجام شده و هر یک از محققان، عواملی را به عنوان عوامل اصلی این نرخ بالای شکست معرفی کرده¬اند که بعضی از این پژوهش¬ها را می¬توان در جدول ۲-۳ مشاهده کرد.

اگرچه بعضی نویسندگان مهم¬ترین محدودیت SMEها را محدودیت منابع انسانی می¬دانند(کریر ، ۱۹۹۴)؛ ولی بسیاری دیگر نیز بازاریابی را عامل اصلی در موفقیت و یا شکست SMEها می¬دانند و معتقدند که موفقیت و ادامه حیات کسب و کارهای کوچک و متوسط منوط به میزان اثربخشی فعالیت-های بازاریابی آن¬ها است(زاتزالو، گری، ۲۰۰۰). هریس موانع مرتبط به بازار این شرکت¬ها را موارد زیر بیان نموده است(بافنده زنده و همکاران، ۱۳۸۹):
۱. وجود خریدهای انحصاری
۲. ماهیت دشوار قراردادهایی که این صنایع باید با صنایع بزرگ منعقد کنند
۳. وجود بازارهای انحصاری در بخش¬های مختلف
۴. نوسانات در عرضه و تقاضا

۵. عدم وجود ساز و کارهای بازاریابی و در نتیجه ناتوانی در دسترسی به کانال­های توزیع ملی و بین المللی

۶. خرید مواد اولیه در مقیاس­های کم که منجر به افزایش قیمت­ها می­شود.

در بخش­های بعدی در رابطه با بازاریابی این شرکت­ها به تفصیل پرداخته خواهد شد.

جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی

با همه محدودیت­ها و موانعی که در بخش قبل بدان اشاره شد، امروزه در اروپا ۸/۹۹% از کسب و کارها جز این بنگاه­ها محسوب می­شوند و ۶۶% نیروی کار در این بخش مشغول به کار می­باشند(این سهم در کشورهای حوزه مدیترانه به ۹۰% می­رسد)(افجه، سجادی نائینی، ۱۳۸۹). همچنین در حال حاضر،  تقریبا ۴۰% از تولیدات صنایع در این بخش صورت می­گیرد(راجا، کومار، ۲۰۰۸) و ۷/۹۹% از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه  فعالیت می­کنند که ۵۰ درصد از درآمد و ۵۴ درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده­اند(موریس، و همکاران، ۲۰۰۲)… ادامه مطلب در فایل اصلی.

در صورت بروز مشکل در خرید و دانلود مبانی نظری بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط با بخش پشتیبانی آراداک تماس بگیرید.

برچسب ها: ادبیات تحقیق بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط ؛ پیشینه تحقیق بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط ؛ مقاله بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.