مبانی نظری تعهدسازمانی مدیران و کارکنان


در حال بارگذاری
۶ مرداد ۱۴۰۱
word
163kb
38
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تعهد سازمانی مدیران و کارکنان  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

 

تعهدسازمانی مدیران و کارکنان

تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول سال‌های گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته¬های رفتار سازمانی و روان‌شناسی خصوصاً روان‌شناسی اجتماعی بوده است. این نگرش در طول سه دهه گذشته دستخوش تغییراتی شده است که شاید عمده ترین این تغییر در قلمرو مربوط به نگرش چند بعدی به این مفهوم تا نگرش یک بعدی به آن بوده است (بهروان و سعیدی، ۱۳۸۸). یکی از ضعف های سازمانی که امروزه توجه پژوهشگران و صاحبنظران رفتار سازمانی را به خود جلب کرده است، کاهش تعهد سازمانی است. تعهد سازمانی تنها به معنای وفاداری فرد به سازمان نیست بلکه فرایندی مستمر است که از طریق آن کارکنان سازمان علاقه خود را به سازمان، اهداف و ارزش¬های آن ابراز می کنند (صفرنیا،۱۳۹۰). از دلایلی که اهمیت بررسی و مطالعه تعهد سازمانی را نمایان می¬سازد، این است که سازمانهایی با اعضایی در سطوح بالای تعهد سازمانی، معمولاً از عملکرد بالاتر، غیبت و تأخیر کمتری از سوی کارکنان خود برخوردارند و در موارد بسیار، سازمانها به افرادی نیاز دارد که به نفع سازمان، فراتر از وظایف مقرر تلاش کنند (نحریر و همکاران، ۱۳۸۹).
تعهد یکی از ارکان اصلی اخلاق در هر جامعه است. به همین دلیل، این مفهوم عضویت محوری در تمام نظریه¬های اخلاق دارد. عوامل زیادى مى¬تواند در ایجاد تعهد و پای بندى کارکنان موثر باشند. براساس تحقیقات محققین در داخل و خارج از کشور، عواملى از قبیل رضایت شغلى، امنیت شغلى، مشارکت در تصمیم¬گیرى، ارزشهاى کارکنان و … بعنوان عوامل موثر بر تعهد سازمانى شناخته شده¬اند (صمدی و مهدوی¬خو، ۱۳۸۸).
تعهد سازمانی یکی از نمودهای نگرش است و به عنوان نوعی ارتباط روحی و عقلانی نسبت به برخی مسائل تعریف می¬شود. پس با بهبود نگرش در رابطه با یک مسئله، امکان افزایش تعهد وجود دارد. درک فرایند ایجاد تعهد برای سازمان و جامعه مفید است زیرا موجب نوآوری کارکنان، ماندگاری بیشتر در مؤسسه و قدرت رقابت بیشتر مؤسسه شده و با این حال جامعه نیز از بهره وری بیشتر سازمان ها و کیفیت بهتر فرآورده ها بهره مند می شود (ساعتچی و همکاران، ۱۳۸۷).

۲-۳ تعهد ۳۷
۲-۳-۱ نتایج مثبت وجود تعهد سازمانی ۴۰
۲-۳-۲ فرایند تعهد سازمانی ۴۱
۲-۳-۳ مدل هاى تعهد سازمانى ۴۱
۲-۳-۴ عوامل موثر بر تعهد سازمانی ۴۲
۲-۳-۴-۱ مطالعه «مودی و همکاران» ۴۴
۲-۳-۴-۲ مطالعه «کوچ و استیرز» ۴۶
۲-۳-۴-۳ مطالعه «بارن و گرینبرگ» ۴۷
۲-۳-۴-۴ مطالعه «برونینگ و اسنیدر» ۴۸
۲-۴ تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع تحقیق ۴۹
۲-۴-۱ تحقیقات داخلی ۴۹
۲-۴-۲ تحقیقات خارج از کشور ۶۲
۱-۵ چارچوب نظری تحقیق ۶۴
منابع و ماخذ

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تعهدسازمانی مدیران و کارکنان قابل استناد است در ۳۸صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.