مبانی نظری کیفیت کاری و فرسودگی شغلی کارکنان


در حال بارگذاری
۵ مرداد ۱۴۰۱
word
60kb
31
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای کیفیت کاری و فرسودگی شغلی کارکنان قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

کیفیت کاری 

در جوامع امروز رقابت پذیری بعنوان امری حیاتی در تمامی سازمانهای خدماتی و اقتصادی مطرح شده است و تمامی سازمانها برای ادامه حیات خود نیازمند قدرت رقابت پذیری با سازمانهای هم نوع خود می باشند. برای رسیدن به هدف مورد انتظار،حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید بسیارحائز اهمیت است. از آنجایی که جذب مشتریان جدید چندین برابر دشوارتر از حفظ مشتریان فعلی است لذا ایجاد وفاداری در مشتریان با ارائه خدمات مورد انتظار ومطابق با نیازهای بالقوه آنها می تواند بسیار موثر باشد.چرا که در غیر اینصورت با ایجاد عدم رضایت از کیفیت خدمات شاهد جذب مشتریان به مراکز آموزشی رقیب و کاهش منابع مورد انتظار خواهیم بود. برای رسیدن به این هدف، بحث کیفیت کاری مطرح گردید.
طبق یافته های متعدد، رضایت از کیفیت خدمات ارائه شده و تطابق آن با خدمات مورد انتظار راهی در جهت حفظ و جذب مشتریان می باشد.
تا کنون تعاریف زیادی از کیفیت کاری مطرح شده از جمله:
کیفیت عبارتست از تمامی فعالیت ها و فرایندها و اعمالی که به منظور برطرف کردن مشکلات مشتریان به انها ارائه میشود. تعریف رسمی کیفیت که توسط موسسه رسمی آمریکا و انجمن کنترل کیفیت آمریکا بیان شده است چنین است: تمامی علایم و ویژگی های محصول یا خدمت که مربوط به توانایی ارضای نیازهای تعیین شده است. ابعاد کیفیت خدمات نیز به این صورت بیان شده است: به موقع بودن، کامل بودن، رضایت، ثبات، قابلیت دسترسی، امنیت و پاسخگو بودن.

فرسودگی شغلی کارکنان

فرسودگی شغلی اصطلاحی است که گاهی به جای آن از معادل هایی چون تنیدگی، تحلیل رفتگی، بی رمقی، ازتوان افتادگی، زدگی از کار، خستگی مفرط، تهی شدگی و فرسایش روانی می توان استفاده کرد. بین روانشناسان بر سر تعریف فرسودگی شغلی اتفاق نظر وجود ندارد.گروهی فرسودگی شغلی را با استرس شغلی یکی می دانند.
“پاینس و ارونسون ” در سال ۱۹۸۱ فرسودگی شغلی را از عمده ترین پیامدهای اجتناب ناپذیر استرس شغلی می دانند که تا زمانی که استرس از میان برداشته نشود، هم چنان ادامه خواهد یافت. نتیجه فرسودگی شغلی از دست رفتن انگیزه، اشتیاق، انرژی و کاهش عملکرد در زندگی است. فرسودگی شغلی تنها خستگی و فشار ناشی از کار نیست که بعد از کار مداوم به وجود آید بلکه به سبک زندگی فرد و ساعات خارج از کار او نیز سرایت می کنند (نیری و همکاران، ۱۳۸۴).
فرسودگی شغلی برای اولین بار توسط فرویدنبرگر در دهه ۱۹۷۰، زمانی که وی علایم خستگی را در کارکنان خود مشاهده کرد، تعریف شد. او این پدیده را سندرم تحلیل قوای جسمی روانی نامید که در افراد شاغل در حرفه های کمک رسانی که افراد زمان زیادی از ساعت های کاری را در ارتباط نزدیک با سایر مردم می گذرانند، به وجود می آید. بنابراین می توان گفت فرسودگی شغلی ، حالتی از خستگی جسمی، هیجانی و ذهنی است که به دلیل فشار مداوم و مکرر هیجانی ناشی از برخورد فشرده و دراز مدت با مراجعان به وجود می آید (رضائیان، ۱۳۸۳).

۲-۳- کیفیت کاری ۲۷
۲-۳-۱- مفهوم کیفیت کاری ۲۷
۲-۳-۲- فضاهای سازمانی مؤثر در تغییر کیفیت کاری ۲۸
۲-۳-۳- ارتقای کیفیت کاری از طریق آموزش ۳۱
۲-۴- فرسودگی شغلی ۳۴
۲-۴-۱- فشارهای روانی ناشی از محیط کار ۳۶
۲-۴-۲- عوامل بروز فرسودگی شغلی ۳۷
۲-۴-۳- نقش فشارهای روانی ناشی از محیط کار در تمایل به ترک شغل ۳۹
۲-۴-۴- انگیزش کارکنان و فرسودگی شغلی ۴۰
۲-۴-۵- مراحل فرسودگی شغلی ۴۳
۲-۴-۶- نشانه‌های فرسودگی شغلی ۴۴
۲-۴-۷- جایگاه و اهمیت فرسودگی شغلی در سازمان ۴۴
۲-۵- مطالعات داخلی و خارجی ۴۶
۲-۵-۱- مطالعات داخلی ۴۶
۲-۵-۲- مطالعات خارجی ۴۷
۲-۶- جمع بندی مطالعات ۴۸
۲-۷-مدل مفهومی تحقیق ۵۰
منابع ۸۰

مبانی نظرییا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کیفیت کاری و فرسودگی شغلی کارکنان قابل استناد است در ۳۱ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.