مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم قصد رفتاری


در حال بارگذاری
۳۰ شهریور ۱۳۹۹
word
117کیلوبایت
26صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم قصد رفتاری آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۶ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۲- بخش دوم مبانی و مفاهیم قصد رفتاری ۳۱
۲-۲-۱- رفتار مصرف کننده و مفاهیم کلیدی آن ۳۱
۲-۲-۲- لزوم بررسی رفتار مصرف کننده ۳۳
۲-۲-۳- اهمیت بررسی رفتار مصرف کننده در حوزه بازاریابی ۳۴
۲-۲-۴- رویکردهای تحلیل رفتار مصرف کننده ۳۵
۲-۲-۵- فاکتورهای مؤثر بر رفتار و تصمیم گیری خرید مصرف کننده ۴۰
۲-۲-۶- مدل رفتار مصرف کننده ۴۲
۲-۲-۶-۱- مدل های شناختی رفتار مصرف کننده ۴۳
۲-۲-۷- نگرش¬های مصرف کننده ۴۴
۲-۵- بخش پنجم پیشینه پژوهش ۵۳
۲-۵-۱- پیشینه داخلی ۵۳
۲-۵-۲- پیشینه خارجی ۵۶
منابع لاتین و فارسی
۲-۲- بخش دوم مبانی و مفاهیم قصد رفتاری
۲-۲-۱- رفتار مصرف کننده و مفاهیم کلیدی آن
تمامی فرآیندهای ذهنی و احساسی و رفتار قابل مشاهده از سوی مصرف کننده به هنگام جستجو، خرید و مصرف کالا یا خدمات، رفتار مصرف کننده به شمار می آیند (انگل و همکاران ، ۱۹۹۰). رفتار مصرف کننده در دیکشنری اصطلاحات بازاریابی پیتر بنت (۱۹۹۵) به این شکل عنوان شده است: رفتار مصرف کننده به تمام اقدامات و فرآیندهای تصمیم گیری خرید کالا و خدمات از سوی مصرف کننده به منظور مصرف شخصی، اشاره دارد (باترا و همکاران ، ۲۰۰۹).
طبق دیدگاه بلک ول (۲۰۰۱) رفتار مصرف کننده شامل مجموعه فعالیتهای کسب کردن، مصرف کردن و دور ریختن یک کالا می باشد. منظور از کسب کردن در این تعریف، جست و جوی اطلاعات درباره محصولات و خدمات و همچنین ارزیابی جایگزین ها، یا چگونگی و نحوه پرداخت بهای کالا و خدمات (نقدی، کارتهای اعتباری، وام بانکی و غیره) می باشد. مصرف کردن شامل مجموعه روش های استفاده از محصول خریداری شده است و عمل دور ریختن کالا زمانی رخ می دهد که کالا فرسوده شده یا دیگر مورد نیاز نباشد (بلایت ، ۲۰۱۳).
رفتار مصرف کننده، مطالعه فرآیندهایی از جمله انتخاب، خرید، استفاده یا دسترسی به محصولات، خدمات، ایده ها یا تجارب توسط افراد یا گروهی از افراد به منظور ارضای نیازها و امیالشان می باشد (سولمن ، ۲۰۰۶). در تعریف مشابهی شفمن و کانوک (۲۰۰۷) بیان می کنند: رفتار مصرف کننده، رفتاری است که در آن مصرف کننده به جست و جو برای خرید، استفاده، ارزیابی و دسترسی به محصولات و خدمات می پردازد تا از این طریق به ارضای نیازهای خود بپردازد (بری ، ۲۰۰۸).
پذیرش کلی این مفهوم که هدف شرکتهای بازرگانی، ارضاء خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان با شناخت طرف های مبادله می باشد، اساس مطالعۀ رفتار مصرف کننده را شکل می دهد. مصرف کننده در مراحل اولیه رشد، اغلب رفتار خریدار خوانده می شد که نشان دهندۀ تأکید بر رابطۀ متقابل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در زمان خرید بود. حال بازاریابان به این نتیجه رسیدند که رفتار مصرف کنندگان فرایندی دائمی است و فقط به لحظۀ خرید (مذاکره با فروشنده، توافق، دریافت کالا و پرداخت پول) محدود نمی شود (سیدجوادین و اسفیدانی، ۱۳۹۱). بلکه رفتار مصرف کننده به مطالعۀ تمامی فرایندهای انتخاب، استفاده و کناره گذاری محصول ها و خدمات، تجارب و یا ایده ها به وسیله افراد، گروه ها و سازمانها، برای ارضای نیازها و نیز بررسی آثار این فرآیندها بر مشتری و جامعه می پردازد. به عبارت دیگر رفتار مصرف کننده شامل مجموعه ای از فرآیندهای روانی و فیزیکی است که قبل از خرید، آغاز و بعد از مصرف نیز ادامه می یابد (پیتر و همکاران ، ۱۹۹۹).
به عقیده ویلکه، رفتار مصرف کننده، فعالیتهای ذهنی، احساسی و فیزیکی ای را که افراد، هنگام خرید، استفاده و دور انداختن محصولات و خدماتی که برای ارضای نیازها و امیالشان به کار می گیرند، شامل می شود (ویلکی ، ۲۰۰۰). سولومون، نیز نظر خود را این گونه مطرح کرد که رفتار مصرف کننده با هدف ارضای نیازها و خواسته های اشخاص و گروه های مختلف، به بررسی فرآیندهای مؤثر در زمان انتخاب، خرید و استفاده از محصولها، خدمات، ایده ها و تجربه ها می پردازد (سولومون، ۱۳۹۳).

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم قصد رفتاری به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.