مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک، اعتماد و رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی


در حال بارگذاری
۲۷ شهریور ۱۳۹۹
word
111کیلوبایت
22صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک، اعتماد و رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۲ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۲- مفهوم ریسک ۲۶
۲-۲-۱- مفهوم ریسک در نظر گرفته شده ۲۶
۲-۲- ۲- ابعاد ریسک در نظر گرفته شده ۲۷
۲-۲-۲-۱- ریسک امنیتی– حریم شخصی ۲۷
۲-۲-۲-۲- ریسک مالی ۲۷
۲-۲-۲-۳- ریسک اجتماعی ۲۸
۲-۲-۲-۴-ریسک زمانی ۲۸
۲-۲-۲-۵- ریسک عملکردی ۲۸
۲-۲-۲-۶- ریسک فیزیکی ۲۸
۲-۲-۳- تاثیر شبکه های اجتماعی بر ریسک درک شده مصرف کنندگان ۲۹
۲-۳- مفهوم ارزش درک شده ۲۹
۲-۴- اعتماد ۳۰
۲-۴-۱- ابعاد اعتماد ۳۱
۲-۴-۲- تاثیر شبکه های اجتماعی براعتماد مخاطبان ۳۱
۲-۴-۲-۱- نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد مشارکت مخاطبان ۳۱
۲-۴-۳- شبکه های اجتماعی، ابزاری برای بازاریابی ۳۲
۲-۴-۳-۱- مزایای بازاریابی با شبکه های اجتماعی ۳۳
۲-۴-۳-۲- محتوا در شبکه های اجتماعی ۳۳
۲-۴-۳-۳- تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدر اهمیت دارد ۳۴
۲-۵- مصرف کننده ۳۴
۲-۵-۱- مفهوم رفتار مصرف کننده ۳۴
۲-۵-۲- چرایی مطالعه رفتار مصرف کننده ۳۵
۲-۵-۳- چرخه تجزیه و تحلیل مصرف کننده ۳۵
۲-۵-۳-۱- احساس و شناخت ۳۵
۲-۵-۳-۲-رفتار ۳۵
۲-۵-۳-۳- محیط ۳۵
۲-۷- پیشینه تحقیق ۳۶
۲-۷-۱- پیشینه تحقیقات داخلی ۳۶
۲-۷-۲- پیشینه تحقیقات خارجی ۳۸
منابع لاتین و فارسی
۲-۲- مفهوم ریسک
عبارت است از امکان وقوع رخداد نامطلوب در آینده، موقعیتی که ممکن است خطرناک باشد و یا عواقب و پیشامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد.(بیک زاده وهمکاران، ۱۳۸۹: ۴۳-۳۸)
۲-۲-۱- مفهوم ریسک در نظر گرفته شده
ریسک و احتمال خطر ادراک شده عبارت است از یک عدم اطمینان در محیط خرید، جایی که مصرف کنندگان ممکن است در نظر بگیرند که خرید و اهمیت و نتایج جدی در رابطه با آنها یک اشتباه و یا تصمیم نامناسباست.(چن ،۲۰۱۲.ص:۵۰۲)
ریسک از عوامل کلیدی است که همواره مورد توجه گروه های مختلف مصرف کنندگان قرار می گیرد، در واقع می توان گفت که ریسک یکی از معیارهای اصلی در هنگام تصمیم گیری، بخصوص در مورد کالاهایی که دارای سطح درگیری ذهنی بالایی هستند می باشد که افراد به شکل های گوناگون و برحسب میزان تحمل خود به آن واکنش نشان می دهند.در سراسر دنیا مصرف کنندگان از نظر سن، درآمد، سطح تحصیلات و سلیقه متفاوت اند. آنها انواع و اقسام کالا و خدمات را خریداری می کنند، عوامل بسیار زیادی بر رفتار این جمعیت انبوه اثر می گذارد تا افراد از بین آن همه محصول و خدمت کم و بیش مشابه، اقلام مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند در نتیجه امری طبیعی است که مصرف کنندگان در تصمیم گیری خرید بخصوص محصولات با درگیری ذهنی بالا با ریسک ومخاطره روبرو باشند و این مساله نیز بر احتمال خرید آنها اثرگذار باشد. محققان دریافته اند که عوامل زیادی بر ریسک ادراک شده مصرف کنندگان تأثیر دارند، و ریسک ادراک شده می تواند فرد را وادار به انجام رفتارهایی مانندجستجوی اطلاعات در مورد برند، کیفیت، قیمت و خدمات ارائه شده نماید تا بدین صورت ریسک ادراک شده را کاهش واحتمال خرید خود را افزایش می دهند .(یوانگ و همکاران ،۲۰۱۰. :۳۰۷-۳۰۶)
مفهوم ریسک در نظر گرفته شده در ادبیات بازاریابی پدیدار شده است و از آن به بعد عمده تلاش محققین مصرف کننده، شناسایی انواع گوناگون مخاطره ایی که بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد، بوده است. اینکه افراد با توجه به چه معیارهایی تلاش می کنند مخاطره و ریسک در یک تصمیم را پائین بیاورند تا بدین وسیله بتوانند از طریق روشها و استراتژی، مناسب ،ریسک و مخاطره مصرف کنندگان را کاهش دهند (اردستانی ،۱۳۸۷.:۱۶۳)
رفتار مصرف کننده از آن جهت شامل ریسک می شود که هر گونه اقدام آنان پیامدهایی را به دنبال دارد که آنها قادر به پیشبینی آن نیستند و برخی از این پیامدها نامطلوب از کار در می آیند از این رو ریسک نشانگر وجود عدم قطعیت درباره نتیجه اقدامی است که احتمال وقوع آسیب فیزیکی یا خسارت دیگر را به دنبال دارد. ریسک ادراکی از پیشینه قدیمی درادبیات رفتار مصرف کننده برخوردار می باشد و بر طبق آن تائیدمی شود که ریسک ادراکی برای توضیح رفتار مصرف کنندگان متغیری قوی است، زیرا مصرف کنندگان غالبامی کوشند تا از اشتباهات پرهیز کنند.(هاریدج ،۲۰۰۶: ۷۶۱-۷۴۶)
ریسک ادراکی میزان جستجوی فرد را برای دریافت اطلاعات بیشتر، افزایش می دهدچراکه مصرف کنندگان به وسیله جمع آوری اطلاعات درصدداطمینان یافتن از قابل قبول بودن سطح عدم اطمینان در موردپذیرش محصول جدید می باشند. (دولاکیا، ۲۰۰۱: ۶۰-۴۰)

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک، اعتماد و رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.