مبانی نظری هویت برند و برند مقلد


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
211kb
88
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  هویت برند و برند مقلد قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

منابع هویت برند
۲-۳-۱۳-۱- کلیات
هویت برند متشکل از عناصر برند می¬باشد. عناصر برند، ابزارهایی برخوردار از قابلیت تجاری¬سازی هستند که می¬توانند برند را معرفی کرده و آن را متمایز سازند. اصلی¬ترین عناصر برند عبارتند از: برند، طرح گرافیکی یا لوگو، نمادها، کاراکترها، شعارها، دامنه¬های اینترنتی، طنین، چهره¬های سرشناس، بسته¬بندی یا هر نوع علامت یا نشانه¬ای منحصربه¬فرد (کلر ،۲۰۹:۱۳۸۹).
بر اساس مدل ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری ، بازاریان باید عناصر برند را به¬نحوی انتخاب کنند که میزان آگاهی از برند را در مشتری¬ها تقویت کرده؛ فرایند ایجـاد تداعیات ذهنی قدرتمند، مطلوب و منحصربه¬فرد برند را تسهیل کنند و احساسات مثبتی را در مشتری¬ها برانگیزند. هر کدام از عناصر برند باید قبل از استفاده، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند تا توانایی آن¬ها در تحقق برندی برتر سنجیده شود. به این¬ترتیب، سازمان باید در یابد که مشتری¬ها، تنها با دانستن نام تجاری یا با دیدن لوگو یا سایر کاراکترهای منحصربه¬فرد برند، که احساسات یا تفکراتی را نسبت به آن پیدا می¬کنند. آن دسته از عناصر برند که بتوانند تأثیرات مثبتی را در مشتری¬ها برانگیزند، می¬توانند بر ارزش ویژه¬ی برند افزوده و تداعیات و پاسخ¬های مناسب¬تری را در مصرف¬کنندگان ایجاد کنند (کلر، ۲۰۹:۱۳۸۹).

– برند مقلّد
برندهای مقلّد، برای سواری گرفتن مجانی و استفاده از کیفیت جدید، از لباس تجاری برندهای اصلی مانند نام برند یا طراحی بسته¬بندی آن تقلید می¬کنند تا از شهرت و تلاش¬های بازاریابی انجام¬گرفته برند اصلی منتفع شوند (کپفرر، ۱۹۹۵؛ لوکن و همکاران ، ۱۹۸۶). برندهای مقلّد از ارزش ویژه¬ی برند یک برند پیشتاز تقلید می¬کنند (ون هورن و پیترز، ۲۰۱۳).
تقلیدکردن، یک استراتژی برندسازی شایع است که می¬تواند سرمایه¬گذاری¬های بلندمدت در برندهای اصلی را ذره ذره نابود کند و موجب خسارات مالی عمده شود (زایکوسکی،۲۰۰۶؛ میچل و کرینی، ۲۰۰۲). تقلیدکنندگان می¬توانند از تلاش¬های بازاریابی برندهای اصلی در توسعه¬ی محصولات و بازار استفاده کنند، سپس از آن¬ها، با محصولات اصلاح شده خود پیشی بگیرند (ژانگ و مارکمن ، ۱۹۹۸). بدین معنا که، یک استراتژی تقلید انتخاب عاقلانه¬تری برای شرکت¬هایی است که به¬دنبال مزیت رقابتی هستند (جو، ۲۰۰۶).

۲-۳-۹- مفهوم هویت برند ۲۶
۲-۳-۱۰- دیدگاه¬های مختلف درباره¬ی هویت برند ۲۷
۲-۳-۱۱- ابعاد هویت ۲۷
۲-۳-۱۲- منشور هویت ۲۸
۲-۳-۱۲-۱- پیکر ۲۸
۲-۳-۱۲-۲- شخصیت ۲۹
۲-۳-۱۲-۳- فرهنگ ۳۱
۲-۳-۱۲-۴-رابطه ۳۱
۲-۳-۱۲-۵- بازتابش ۳۲
۲-۳-۱۲-۶- خودانگاره ۳۲
۲-۳-۱۳- منابع هویت برند ۳۳
۲-۳-۱۳-۱- کلیات ۳۳
۲-۳-۱۳-۲- معیارهای انتخاب عناصر برند ۳۳
۲-۳-۱۳-۳- نام برند ۳۴
۲-۳-۱۳-۴- URL 35
۲-۳-۱۳-۵- لوگو و نماد ۳۶
۲-۳-۱۳-۶- کاراکترها ۳۸
۲-۳-۱۳-۷- شعار ۳۹
۲-۳-۱۳-۸- طنین ۳۹
۲-۳-۱۳-۹- بسته¬بندی ۴۰
۲-۴- تصویر برند ۴۱
۲-۵- تعریف کیفیت ادراک شده ۴۴
۲-۵-۱- مفهوم ارزش از دیدگاه¬های متفاوت ۴۴
۲-۵-۱-۱- مفهوم ارزش درک شده مشتری ۴۵
۲-۵-۱-۲- مؤلفه¬های ارزش از دید مشتری ۴۸
۲-۵-۱-۳- چارچوب وسیله-نتیجه ۴۸
۲-۵-۱-۴- چارچوب مؤلفه¬های ارزش ۵۰
۲-۴-۱-۵- چارچوب نسبت هزینه- منفعت ۵۱
۲-۴-۱-۶- ابعاد کلیدی ارزش ۵۳
۲-۶- برند مقلّد ۵۵
۲-۵-۱- انواع تقلید از برند ۵۷
۲-۶- ملاحظات حقوقی در بحث برندسازی ۵۸
۲-۶-۱- مبحث علائم تجاری در حوزه¬ی نام¬ها ۵۹
۲-۶-۲- مباحث علائم تجاری در حوزه بسته¬بندی ۶۰
۲-۷- تحقیقات مشابه داخلی و خارجی ۶۱
۲-۷-۱- مطالعات انجام شده در داخل کشور ۶۱
۲-۷-۲- مطالعات انجام شده در خارج کشور ۷۷
۲-۸- جمع¬بندی پیشینه تجربی ۸۹
۲-۸-۱- جمع¬بندی پیشینه¬های تجربی داخلی ۸۹
۲-۸-۲- جمع¬بندی پیشینه های تجربی خارجی ۹۷
۹-۲- خلاصه فصل ۱۰۳
فهرست منابع و مأخذ ۱۶۱
منابع فارسی ۱۶۲
منابع خارجی ۱۶۸

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  هویت برند و برند مقلد قابل استناد است در ۸۸ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.