مبانی نظری تعریف رسانه اجتماعی و انواع آن


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
155kb
40
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تعریف رسانه اجتماعی و انواع آن قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

-رسانه‌های اجتماعی و شبکه های اجتماعی چه هستند؟
شبکه‌ های اجتماعی، نسل جدیدی از وب‌سایت‌ها هستند که این ‌روزها در کانون توجه کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند. این گونه سایت‌ها بر مبنای تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاصی را گرد هم می‌آورند. شبکه‌ های اجتماعی را گونه‌ای از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که امکان دستیابی به نحوه جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده‌اند. صدها میلیون نفر از کاربران اینترنت عضو صدها شبکه‌ اجتماعی مختلف هستند و بخشی از فعالیت آنلاین روزانه‌شان در این سایت‌ها می‌گذرد .
وب‌سایت‌ها و ابزارهای دنیای مجازی که روزگاری موضوعی جدید و حاشیه‌ای محسوب می‌شدند حال به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده‌اند. این ابزارها که تحولات شبکه‌های ارتباطی در گسترش آنها نقش داشته‌اند این‌روزها از طریق «اینترنت همراه» هم به‌سادگی قابل دسترس هستند. به گروهی از رسانه‌های آنلاین که در این فضای جدید متولد شده‌اند عنوان رسانه‌های اجتماعی داده شده است. ثبت حدود ۱۱۰میلیون وبلاگ که از طریق سایت تکنوراتی پیگیری می‌شوند، مشاهده روزانه حدود ۱۰۰میلیون ویدئو در سایت یوتیوب و نزدیک به ۱۲۳میلیون عضو سایت فیس‌بوک، همگی نشانه‌های اهمیت فراوان پدیده رسانه‌های اجتماعی هستند. (آمار مربوط به ماه‌های پایانی سال ۲۰۰۸است.) (دوینگوئس ، ۲۰۱۱).

تولد شبکه‌ های اجتماعی
هرچند که سایت ‌های شبکه‌ی اجتماعی در چند سال اخیر است که در دنیای اینترنت جایگاه قابل توجهی پیدا کرده‌اند، ولی قدمت آنها به بیش از یک دهه پیش برمی‌گردد. از سایت SixDegree سیکس‌دگری به‌عنوان نخستین شبکه‌ی اجتماعی یاد کرده‌اند. این وب‌سایت در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و به‌کاربرانش اجازه می‌داد پروفایل (صفحه‌‌ای شخصی شامل مشخصات و تصاویر فردی) بسازند و لیستی از دوستان‌شان ایجاد کنند. نخستین تجربه‌ی شبکه‌ی اجتماعی موفق نبود و این سایت سه سال بعد تعطیل شد. اما در این فاصله چند سایت دیگر نیز با چنین رویکردی راه‌اندازی شدند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به اشین‌اونیو و بلک‌پلنت اشاره کرد. اغلب شبکه‌ های اجتماعی اولیه با هدف دوست‌یابی و سرگرمی راه‌اندازی می‌شدند (اسماعیلی و طاهری, ۱۳۹۴).

۲-۵-انواع رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی را می‌توان در هفت گروه دسته‌بندی کرد. شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، فروم‌ها، کامیونیتی‌های محتوایی و میکروبلاگ‌ها هفت نوع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. علاوه بر این‌ها برخی سایت‌های «دنیای مجازی» از قبیل سکند‌لایف(Second Life) را هم گونه دیگری از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهند داشت(زلجیکا ، ۲۰۱۲)
۲-۵-۱-شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی به اعضای‌شان اجازه ساخت صفحات شخصی و برقراری ارتباط و شبکه‌سازی با دوستان آنلاین را می‌دهند. وبلاگ‌ها که شناخته‌شده‌ترین نوع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، ژورنال‌های آنلاینی هستند که با محتواهای جدید کاربران به‌روز می‌شوند. ویکی‌ها سایت‌هایی هستند که به کاربران اجازه اضافه کردن و ویرایش محتوا را می‌دهند و محتوای تولید شده‌شان حاصل مشارکت اعضاست.

فصل دوم ۱۰
۲-۱-مقدمه ۱۱
۲-۲-رسانه‌های اجتماعی و شبکه های اجتماعی چه هستند؟ ۱۱
۲-۲-۱-تولد شبکه‌ های اجتماعی ۱۲
۲-۲-۲-شبکه‏ های عمومی و تخصصی ۱۳
۲-۲-۳-تغییر مفاهیم تولید و توزیع رسانه‌ای ۱۴
۲-۲-۴-ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی ۱۵
۲-۳-تاریخچه شبکه های اجتماعی ۱۶
۲-۴-تغییر در کاربرد شبکه های اجتماعی ۱۹
۲-۵-انواع رسانه‌های اجتماعی ۲۰
۲-۵-۱-شبکه‌های اجتماعی ۲۱
۲-۵-۲-وبلاگ‌ها ۲۲
۲-۵-۳-ویکی‌ها ۲۳
۲-۵-۴-پادکست‌ها ۲۳
۲-۵-۵-فروم‌ها ۲۴
۲-۵-۶-کامیونیتی‌های محتوایی ۲۵
۲-۵-۷-میکروبلاگ‌ها ۲۶
۲-۶-شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها بر بازاریابی ۲۷
۲-۶-۱-قدرت اعتبار ۲۸
۲-۶-۲-وسوسه عناصر مجازی ۲۹
۲-۷-مزایای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی ۳۰
۲-۸-نقش رسانه و شبکه های اجتماعی در بازاریابی ۳۴
۲-۸-۱-رسانه های اجتماعی برای مقاصد تجاری ۳۶
۲-۸-۲-رسانه های اجتماعی، ابزاری برای بازاریابی ۳۷
۲-۸-۳-مزایای بازاریابی با شبکه های اجتماعی ۳۸
۲-۸-۴-چشم انداز رسانه های اجتماعی ۳۹
۲-۲۹-پیشینه تحقیق ۷۱
۲-۲۹-۱- پیشینه داخلی ۷۱
۲-۲۹-۲-پیشینه خارجی ۷۴
منابع ۱۱۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تعریف رسانه اجتماعی و انواع آن قابل استناد است در ۴۰ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.