مبانی نظری حسابرسی و گزارشگری مالی


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
5.55mb
56
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  حسابرسی و گزارشگری مالی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- بخش اول: مبانی نظری
۲-۲-۱- نیاز به حسابـرسی
دلیل اصلی تقاضا برای خدمات حسابرسی به عنوان یک ابزار نظارتی را می‌توان تضاد منافع موجود بین مالکان و مدیران شرکت‌ها دانست (واﻻس ، ۱۹۸۷).
به طور کلی، سه فرضیه‌ی عمده برای نیاز به حسابرسی مطرح است که عبارت از فرضیه‌ی نمایندگی ،فرضیه‌ی‌علامت دهی ،فرضیه‌ی اعتباربخشی )بیمه‌ای (می‌باشند) لم ، ۱۹۹۸و واﻻس، ۱۹۸۷).
۲-۲-۲-فرضیه‌ی نماینـدگی
این فرضیه، به نقشی که حسابرسی در کاهش مسائل و خطرات نادیده گرفتن اصول اخلاقی ایفا می‌کند، اشاره دارد.طبق فرضیه‌ی نمایندگی، حسابرس در چارچوب روابط بین نماینده- مالک، بخش لاینفک سازوکاری قراردادی است که برای کنترل و نظارت بر هزینه‌های نمایندگی مدیر ایجاد می‌شود. هنگامی که نماینده (مدیر) نسبت به مالک، از اطلاعات بیشتری راجع به عملیات داخلی شرکت برخوردار است، با فرض اینکه مدیر به دنبال منافع شخصی خود است، بیشتر از حد مطلوب از منابع شرکت استفاده کرده، برای انتقال ثروت از مالکان به نفع خود تلاشمی‌کند.بنابراین، سرمایه‌گذارانی که از رفتار عقلایی برخور دارند، چنین رفتارهایی را در قیمت گذاری اوراق بهادار شرکت لحاظ خواهند کرد و مبلغ کمتری را برای آن اوراق بهادار می‌پردازند.

۲-۲-۱۲-به‌موقع بودن گزارش گری مالی
به‌موقع بودن گزارش گری مالی به معنای عدم اختلاف‌زمانی میان تاریخ بیان سال مالی و تاریخ انتشار صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده به‌وسیله شرکت¬ها، است (مهدوی و جمالیان پور، ۱۳۸۹: ۹۱). گزارشگری مالی به‌موقع، اطلاعات را قبل از اینکه ظرفیت خود را بر تأثیرگذاری بر تصمیم¬های تجاری از دست دهد، در اختیار تصمیم گیران قرار می¬دهد. هرچه تأثیر در انتشار صورت‌های مالی بیشتر شود، عدم اطمینان مربوط به تصمیم¬گیری¬هایی که بر مبنای اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی است، افزایش می¬یابد (اشتون و همکاران ، ۱۹۸۵). به‌موقع بودن حسابرسی معمولاً با اثربخشی حسابرسی همراه است که تمرکز آن بر میزان صلاحیت حسابرسان در انجام‌وظیفه برای ارائه اظهارنظری است که نشان‌دهنده تصویری صحیح از عملیات شرکت است. نهادهای قانون‌گذاری و پژوهشگران توجه زیادی به بحث به‌موقع بودن کرده¬اند (کنچل و پایین ، ۲۰۰۱).

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  حسابرسی و گزارشگری مالی قابل استناد است در ۵۶ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.