مبانی نظری تصویر برند


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
197kb
40
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تصویر برند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- مبانی و مفاهیم برند
امروزه بازارهای جهانی از چنان رقابتی برخوردار هستند که بدون داشتن استراتژی شغلی و مدیریتی قوی، نمی توان در آن موفق بود. به عبارت دیگر اصل موفقیت در چنین بازاری، برنامه ریزی راهبردی و داشتن مدیریت استراتژیک، مدیریت زمان و مدیریت کیفیت است. از طرفی دیگر داشتن برندی قوی، تبلیغات و بازاریابی، مکمل فاکتورهای نامبرده خواهد بود. امروزه بر هیچ اهل بازاری پوشیده نیست که مدیریت برند و تبلیغات تا چه اندازه در موفقیت یک شرکت و یک بنگاه اقتصادی تاثیرگذار است. برند یعنی نشان، آرم و لوگوی تبلیغاتی. این نشان باید از چنان قدرتی برخوردار باشد که مصرف کننده را جذب خود کرده و به عنوان یک مشتری انحصاری مطرح کند. به عبارتی دیگر، قدرت برند و ارزش آن، حرف اول را در بازاریابی و جذب مشتری در دنیای امروزی می زند چرا که فرد با مشاهده آن در صورت داشتن فاکتورهای مطلوب جذب آن شده و تا سالیان سال، اقدام به خرید آن محصول می کند. شرکت های کوکاکولا، مرسدس بنز و نایک نمونه های بارز از شرکتهایی هستند که برند قوی دارند.

– ارزش مالی برند
نرخ بازگشت مالی یک استراتژی نام تجاری یکپارچه می تواند فوق العاده باشد. نامهای تجاری برای سهامداران به طرق ذیل ایجاد ارزش می کنند:
۱- انتخاب مصرف کنندگان را هدایت می کند: در یک محیط بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یک راه میان بر را در فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. در مواجهه با محصولاتی که به لحاظ کلیه جوانب برابر هستند، مصرف کنندگان غالباً برنده هایی را انتخاب می کنند که آن را می شناسند، محترم می شمارند و تایید می کنند هر چند که این موضوع مدتها است در صنعت محصولات مشتریان مصداق داشته است. بیش از ۱۶۰ سال است که در صنعت صابون ایوری این چنین بوده است. در حال حاضر انتخاب مصرف کننده را در صنایع مختلف مثل خدمات مالی، حمل و نقل و تجارت الکترونیک هدایت می کند، مرکز مشاوره مدیریت مرسر اخیراً از مصرف کنندگان پرسیده است که تمایل دارند با چه نوع شرکت کار کنند، مصرف کنندگان پاسخ دادند که شرکت هایی را انتخاب می کنند که برند مورد تایید دارند، به جای شرکت هایی که تنوع گسترده ای از کلیه محصولات را با قیمت پایین به مشتری ارائه می دهند.
۲- بر وفاداری مشتریان می افزاید: از آنجا که مشتریان بیشتر نام هایی را انتخاب می کنند که می شناسند، استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با برند مورد تایید، بیشتر است.

-۲-۸- تصویر برند
برای شناسایی و شناخت مفهوم تصویر برند ابتدا می بایست نگرش و باور مشتری مورد بررسی قرار گیرد. نگرش و باور فرد از طریق عمل یادگیری حاصل می شود. افراد در مورد مذهب، سیاست، لباس، موسیقی، غذا و تقریباً درباره هر چیز، نگرش خاص دارند. انسان برای نوع نگرش خود دارای یک الگو می شود و تغییر چنین الگوهایی مستلزم تعدیلاتی است که به زحمت می توان از عهده آنها برآمد (کاتلروآرمسترانگ، ۱۳۹۲ ). باورهای مصرف کننده نتیجه یادگیری شناختی است. این باورها نمایانگر شناخت و استنباط هایی که یک مصرف کننده در مورد پدیده ها، ویژگی های آنها و منافع حاصل از آن ها دارد، هستند. پدیده ها در اینجا عبارت اند از محصولات، مردم، شرکت ها و چیزهایی که مردم نسبت به آنها نظر، عقیده و نگرش دارند. ویژگی ها، خصوصیات یا مختصات یک پدیده و پیامدهای مثبتی که پدیده ها برای مصرف کننده به همراه می آورد، هستند. در هر حال امکان دارد که باورهای مصرف کننده نسبت به ویژگی های یک برند با واقعیت منطبق نباشد.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۴
۲-۲- مبانی و مفاهیم برند ۱۴
۲-۲-۱- ارزش مالی برند ۱۶
۲-۲-۲- رقابت و رهبری برند ۱۸
۲-۲-۳- وفاداری برند ۱۹
۲-۲-۴- اعتماد برند ۲۰
۲-۲-۵- رضایت برند ۲۱
۲-۲-۶- تعهد برند ۲۲
۲-۲-۷- شخصیت برند ۲۳
۲-۲-۸- تصویر برند ۲۷
۲-۲-۸-۱- اندازه گیری تصویر برند ۲۹
۲-۲-۸-۲- انواع تصویر ۲۹
۲-۲-۸-۳- تصویر ذهنی ۳۱
۲-۲-۹- هویت برند ۳۲
۲-۲-۱۰- دیدگاه های متفاوت در خصوص برند ۳۷
۲-۶-پیشینه تحقیق ۶۸
۲-۶-۱ پیشینه داخلی ۶۸
۲-۶-۲- تحقیقات خارجی ۷۳
فهرست منابع و ماخذ ۱۲۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای تصویر برند قابل استناد است در ۴۰ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.