مبانی نظری انطباق فرد،محیط


در حال بارگذاری
۱ مرداد ۱۴۰۱
word
54kb
19
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای نقش انطباق فرد،محیط  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

انطباق فرد،محیط

اشتغال برای ادامه زندگی و بقای جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. زندگی هر فرد از طریق کارکردن تامین می شود و خود کفائی هر کشور به میزان و نوع عملکرد شاغلین آن بستگی دارد. تحقیقات متعدد موید این واقعیت هستند که اولا با افزایش بیکاری، فساد شدت می یابد و ثانیا اشتغال مناسب ورضایت شغلی موجب نشاط و شادابی انسان می گردد. در واقع محیط کار خانه دوم انسان است. پیداست که این محیط همچون محیط خانه باید برآورنده حداقلی از نیاز های روحی و روانی افراد باشد تا ضمن کسب درآمد به ارتقای دانش حرفه ای خود پرداخته و صادقانه کارمی کنند.
احتمالا قسمت عمده ای از زندگی هر کس صرف شغلش می شود که می تواند به صورت دلخواه یا به اجبار باشد. پژوهش ها نشان می دهد که خشنودی شغلی با بهداشت روانی،امید به زندگی طولانی تر ارتباط دارد.همچنین ویلنت دریافت که کارکردشغلی خوب با کارکرد سالم در بسیاری از زمینه های زندگی در ارتباط است(ساپینگتون،ترجمه: برواتی،۱۳۷۹).
اما سازگاری شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است که بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای کار که می خواهند برای اولین مرتبه محیط کار را تجربه کنند و چه کسانی که سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشکلات آن رنج می برند.
از عوامل مربوط به ایجاد هماهنگی در کار سازگاری شغلی است. رضایت، محرک رفتار ترمیم و بازسازی است و نارضایتی، محرک رفتار سازگار است. در بعضی موارد، عدم تطابق بین نیازهای یک شخص و مزایای محیطی چشمگیر می باشد و شخص باید به اجبار طریق سازگاری را در پیش بگیرد (دیویس و لاف کوئیست، ۱۹۸۴).
سازگاری شغلی برای ادامه اشتغال موفقیت آمیز عامل مهمی به شمار می رود. هر فردی انتظار دارد که اشتغال به کار مورد نظر، خشنودی و سلامت و اعتبار برای فرد تأمین نماید و نیازهای اولیه اش را برطرف سازد. در زمینه سازش شغلی تعاریف زیادی ارائه شده است. می توان گفت سازش شغلی ترکیب و مجموعه ای از عوامل روانی و غیر روانی می باشد (شفیع آبادی، ۱۳۸۱).

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق ۲۱
۲-۱- مقدمه ۲۲
۲-۲- انطباق فرد- محیط ۲۲
۲-۲-۱- انواع سازگاری فرد-محیط ۲۴
۲-۲-۲- عوامل موثر بر سازگاری شغلی ۲۵
۲-۲-۳- پیامد های سازگاری شغلی ۲۶
۲-۲-۴- پیامد های عدم سازگاری شغلی ۲۶
۲-۲-۵- نظریه های مرتبط با سازگاری شغلی ۲۷
۲-۵- مطالعات داخلی و خارجی ۴۶
۲-۵-۱- مطالعات داخلی ۴۶
۲-۵-۲- مطالعات خارجی ۴۷
۲-۶- جمع بندی مطالعات ۴۸
۲-۷-مدل مفهومی تحقیق ۵۰
منابع ۸۰

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای نقش انطباق فرد،محیط  قابل استناد است در ۱۹ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.