دانلود داده های سود تقسیمی، حجم معاملات، ارزش شرکتهای بورسی


در حال بارگذاری
۱۷ تیر ۱۳۹۸
xlsx (Excel)
103 کیلوبایت
651 سطر اکسل
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

دانلود فایل اکسل داده های سود تقسیمی، حجم معاملات، ارزش شرکتهای بورسی شامل نماد شرکت، صنعت، وضعیت در بورس، داده های سود تقسیمی و وضعیت سود تقسیمی، حجم معاملات، تعداد سهام شرکت، ارزش بازار حقوق صاحبان سهام شرکت و ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام شرکت برای ۱۳۰ شرکت بورسی طی سال های ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۳. در ادامه تعاریف مرتبط با سود تقسیمی و حجم معاملات نیز جهت آشنایی عموم کاربران آمده است.

میزان سودی که به ازای هر سهم، بین سهامداران توزیع می‌شود، سود تقسیمی هر سهم گفته می‌شود. اگر یک شرکت به ازای هر سهم، ۵۰ تومان از ۱۰۰ تومان سود را توزیع کند، DPS شرکت می شود ۵۰ تومان. ارزش اسمی یک سهم، قیمتی است که عرضه اولیه سهام شرکت براساس آن قیمت انجام می‌شود. رزش اسمی هر سهم شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس ایران، ۱۰۰ تومان(یک هزار ریال) است. از میان ۳۲۶ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵.۱۵۰۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۸.۴۰۰ میلیارد ریال، ملی صنایع مس ایران با ۱۵۱.۲۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است. در بازار سرمایه به صورت روزانه معاملاتی بین سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و این معاملات، حجم را شکل می‌دهد. در واقع حجم معاملات در سهم تعداد سهام یا اوراق بهادار خرید و فروش شده در یک بازه زمانی خاص است. حجم معاملات در نمودارها در انتهای نمودار و به‌صورت هیستوگرام نشان داده می‌شود. شکل زیر نمودار سهام شرکت ایکس را نشان می‌دهد که حجم معاملات آن نیز در طی چند ماه گذشته مشاهده می‌کنید.

دانلود داده های سود تقسیمی، حجم معاملات، ارزش شرکتهای بورسیداده های سود تقسیمی، حجم معاملات، ارزش شرکتهای بورسی

بر اساس یک ضرب المثل قدیمی در بورس نیویورک، این حجم مبادلات است که قیمتها را به حرکت در می آورد. به علاوه نتایج تعداد زیادی از پژوهش ها، ایده همبستگی مثبت و مستقیم حجم مبادلات و تغییر قیمت را مورد تأکید قرار می دهد.اوزبرن به عنوان اولین محقق در این زمینه دریافت که یک همبستگی مثبت بین حجم مبادلات V و قدر مطلق تغییر قیمت وجود دارد. امید قائمی در پژوهش خود، همبستگی بین تعداد دفعات معامله با تعداد سهام معامله شده در هر روز را بافت. تعداد دفعات و تعداد سهام معامله شده در هر روز با تغییر قیمت سهام در آن روز رابطه مثبت و هم جهتی دارند. اما تعداد دفعات معامله و تعداد سهام معامله شده امروز رابطه هم جهتی با تغییر قیمت فردا ندارند. زیوداری در پژوهش خود ارتباط همزمان بین حجم معاملات و تغییر قیمت سهام و نیز ارتباط همزمان بین حجم معاملات و قدر مطلق تغییر قیمت سهام را تأیید نمود. شعبان پور فرد نیز در پایان نامه خود بیان کرد که در بین سه عامل حجم سهام مبادله شده، متوسط اندازه معاملات و تعداد دفعات معاملات، تنها عامل موثر بر تغییر قیمت، متوسط اندازه معاملات می باشد.

بعد از خرید فایل اکسل “دانلود داده های سود تقسیمی، حجم معاملات، ارزش شرکتهای بورسی” هرگونه مشکلی وجود داشت ایمیل بزنید رسیدگی می شود. آراداک به اعتماد شما نیازمند است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.