داده شاخص فقر چند بعدی (MPI) برای حدود ۱۸۰ کشور دنیا برای دوره زمانی ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۷


در حال بارگذاری
۲۸ تیر ۱۳۹۸
اکسل
9 کیلوبایت
191 سطر اکسل
۱۳,۰۰۰ تومان
خرید

این فایل با فرمت CSV در ۱۹۱ سطر اکسل آماده دانلود است. هر کدام از سطرها مربوط به یک کشور خاص است. در توصیف شاخص فقر چند بعدی (MPI) می توان گفت: این شاخص در سال ۲۰۰۷ مطرح شد این طرحی بود که اشخاصی چون آلکایر و فاستر ابتدا ۱۰۹ کشور را در جهان از نظر فقر حاد محاسبه کرده اند و بعد از آن سال ۲۰۱۰ با پیشنهاد طرح مبارزه با فقر و توسعه انسانی مؤسسه آکسفورد (OPHI) و همچنین برنامه توسعه سازمان ملل توسعه داده شد. شاخص فقر چند بعدی در هر سال بوسیله مؤسسه آکسفورد محاسبه و نتیجه بدست آمده‌ی آن بر روی وب‌ سایت این موسسه به اطلاع عموم می رسد. شاخص فقر چند بعدی یک شاخص سنجش بین‌المللی از فقر حاد است و در بیشتر کشورها حدودا در۱۰۰ کشور در حال توسعه محاسبه شده و این شاخص به طور جدی پیگیری می شود.

در محاسبه این شاخص از فاکتورهای متعددی بجز درآمد، در تعیین فقر استفاده می گردد. شاخص مذکور تکمیل کننده اندازه‌گیری فقر بر اساس درآمد است چراکه ملاحظات برگرفته از محرومیت شدید در ابعاد آموزش، سلامت و استانداردهای زندگی مشمول این سنجش می شوند و به طورکلی مؤلفه‌های سازنده آن نماینده وجود رفاه در خانوارها محسوب می‌شود. توجه به جنبه‌های مختلف توسعه مبتنی بر رویکرد پولی و درآمد، جزء دلایل ناکارآمدی برنامه‌های فقرزدایی در کشورهای در حال توسعه بوده است. با در نظر داشتن این نکات اساسی، علت اصلی فقر، کمبود یا نبود درآمد نیست! بلکه دلیل اصلی آن را می توان نداشتن قابلیت لازم در افراد فقیر جهت خروج از وضعیت نامناسب مالی است. بنابر این شاخص فقر چندبعدی به محاسبه قابلیت‌های ذکر شده در زندگی افراد می‌پردازد.

شاخص فقرچندبعدی این توانایی را دارد که تصویر کاملی از افرادی که در وضعیت مالی بدی زندگی می‌کنند، معرفی کند. همچنین روش محاسبه آن این اجازه را می‌دهد که مقایسه‌ای فی مابین کشورها و مناطق مختلف جهان بلحاظ وضعیت بد اقتصاد خانوارها شکل گیرد و همچنین می‌توان مقایسه ای درون کشوری بین قومیت های مختلف، خانواده های ساکن در مناطق روستایی یا شهری صورت داد. چنین ویژگی‌هایی سبب می شود که شاخص فقر چندبعدی به ابزار قابل اعتماد تحلیلی برای شناسایی افراد فقیر در جامعه تبدیل شود. به‌علاوه شاخص فقر چندبعدی زمینه ساز بروز الگوی فقر در کشورها و در طول زمان است که متولیان امر مبارزه با فقر و محرومیت را قادر می‌سازد تا به‌طور قابل ملااحظه ای منابع را هدف قرار داده و فعالیت های مؤثرتری جهت رفع فقر ارائه کنند.

در صورتی که در خرید یا دانلود “داده شاخص فقر چند بعدی (MPI) برای حدود ۱۸۰ کشور دنیا برای دوره زمانی ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۷” مشکلی دارید با ایمیل پشتیبانی مکاتبه نمابید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.