مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند


در حال بارگذاری
۲۱ شهریور ۱۳۹۹
word
102کیلوبایت
27صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۷مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

مقدمه     ۱۴

۲-۲-بازاریابی رابطه مند       ۱۴

۲-۲-۱-تاریخچه بازاریابی رابطه مند    ۱۴

۲-۲-۳- تعاریف بازاریابی رابطه مند     ۱۵

۲-۲-۴- بازاریابی رابطه مند در مقایسه با بازاریابی سنتی   ۲۳

۲-۲-۵ – بنیان های بازاریابی رابطه مند            ۲۳

۲-۲-۶- کیفیت ارتباط         ۲۴

۲-۷- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور               ۵۶

۲-۱-مقدمه

بازاریابی رابطه مند یکی  از مقوله های  اصلی امروزه در بازارها می باشد و هم  چنین شرکت ها برای  ورود  به بازارهای جهانی احتیاج مبرمی به داشتن دانش وآگاهی کامل در این مورد دارند. برای دستیابی به دانشی دقیق وکارا، باید تحقیقاتی کامل از عوامل تاثیر گذار وتاثیر پذیر بر بازاریابی رابطه مند  را یافت. در این فصل ابتدا مبانی نظری تحقیق بیان شده، سپس مروری بر پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی خواهیم داشت.

۲-۲-بازاریابی رابطه مند

۲-۲-۱-تاریخچه بازاریابی رابطه مند

از اوایل سال  ۱۹۸۰ ، بسیاری از شرکت ها به برقراری تعاملات پایدار با تامین کنندگان وسایر ذینفعان خود روی آوردند و پس از آن در اوایل سال ۱۹۸۳ واژه بازاریابی رابطه مند  برای اولین بار مطرح شد در واقع سه عامل باعث ایجاد وافزایش محبوبیت بازاریابی رابطه مند در اواخر سال ۱۹۸۰ و اوایل  سال ۱۹۸۱ میلادی شدند. اولین دلیل ، بحران انرژی در اواخر سال ۱۹۷۰ بود که موجب بروز تورم بی سابقه در قیمت مواد اولیه تولیدی شد و بسیاری از شرکت های آمریکایی فعال در زمینه الکترونیک ، فولاد ، آلومینیوم ، مواد شیمیایی و منسوجات تحت فشار رقبای خارجی از میدان خارج شدند. بنابراین نگهداری مشتریان وتوزیع کنندگان وبرقراری روابط بلند مدت با آنان مورد توجه قرار گرفت. در همان زمان بازاریابی به عنوان شاخه ای جدید در علم بازاریابی شهرت ومحبوبیت یافته بود. لنارد بری که نخستین پژوهشگر در زمینه بازاریابی بود در اوایل سال ۱۹۸۳ واژه بازاریابی رابطه مند  را ابداع کرد. (شس،۲۰۰۴، ۲۱)

بازاریابی رابطه مند شامل فعالیت هایی است در راستای ارتباطات طولانی مدت و مقرون به صرفه بین سازمان ها ومشتریان آن ، به منظور ایجاد سود متقابل برای هر دو طرف می باشد. نوعی از بازاریابی که بر روابط بین خریدار وفروشنده تاکید کند ، این دیدگاه جدید، بازاریابی رابطه مند   نامیده میشود (تاکالا وسیتالو, ۲۰۰۵: ۲۲) در این دیدگاه جدید ، مفهوم  بازاریابی بدین گونه است :بازاریابی شامل تمامی فعالیت های یک شرکت است که ایجاد ، حفظ وتوسعه روابط با مشتریان را عهده دار می باشد. از طرفی حفظ وتقویت مداوم رابطه با بازار و مشتری تنها مسیر یک طرفه ای است که سازمان ها در استفاده از استراتژی تدافعی و افزایش و حفظ مشتری کنونی خود باید از آن عبور کنند. (الکساندر، ۲۰۰۵: ۲۱)

ویلسون بیان می کند که روابط بین خریدار و فروشنده از زمانی وجود داشته که انسان اغاز به تجارت و مبادله کالا و خدمات کرد . شت و پاراویتار (۲۰۰۰) بیان کرده اند که ریشه های بازاریابی رابطه مند  در عصر پیش از صنعت بوده است (شموت ، ۲۰۰۸) . معمولا بازاریابی رابطه ای به عنوان الگوی بازاریابی جدید براساس مبادله رابطه ای ، و نه مبادله تعاملی مورد بحث قرار می گیرد . عموما محققین معتقدند که این الگوی جدید بر تغییر در بازاریابی ، از تعامل کوتاه مدت به روابط بلند مدت تاکید دارد . در واقع هدف بازاریابی رابطه مند  حفظ مشتریان مفید و هدف بازاریابی سنتی بدست اوردن مشتریان جدید است (عسکرپور ، ۱۳۸۷) . بازاریابی رابطه ای با تمرکز بر روی ایجاد وفاداری خواهان ایجاد ارزش برای طرفین یک مبادله است. (پنگ و ونگ ، ۲۰۰۶) .

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند به آراداک اطلاع دهید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.