مبانی نظری و پیشینه تحقیق انطباق سازمانی


در حال بارگذاری
۲۳ شهریور ۱۳۹۹
word
158کیلوبایت
28صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انطباق سازمانی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۸ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۲- انطباق پذیری سازمانی ۲۶
۲-۲-۱-گونه های قابلیت سازمانی انعطاف پذیری ۲۷
۲-۲-۲-ایجاد مزیت انطباق پذیری در سازمان ۲۹
۲-۲-۳-مزیت های رقابتی تشکیل دهنده انطباق پذیری سازمانی ۳۱
۲-۲-۳-۱-مزیت نشانه ها ۳۱
۲-۲-۳-۲-مزیت سیستمی ۳۲
۲-۲-۳-۳-مزیت اجتماعی ۳۲
۲-۲-۳-۴-مزیت نیروی کار ۳۳
۲-۲-۳-۵-مزیت شبیه سازی ۳۳
۲-۲-۴- ظرفیت انطباق پذیری سازمانی ۳۴
۲-۴- پیشینه تحقیق ۵۶
۲-۵- نتیجه‌گیری ۶۷
۲-۲- انطباق پذیری سازمانی

منابع لاتین و فارسی

مانند هر دانش دیگر، شیوه های مدیریت استراتژیک نیز بر پایه فرضیاتی استوار است که اگر تغییر کند، طبیعتا روایی مدل هایی که بر شالوده آنها بنا شده نیز مخدوش خواهد شد. فرض بنیادین در شیوه های سنتی تحلیل استراتژیک آن است که الگوی رقابت در هر بازار کسب و کار تا حدود زیادی مشخص، با دوام و قابل پیش بینی است. اما تحقیقات میدانی جدید، نشان می دهد این فرضیات دیگر از دقت چندانی برخوردار نیست. حالا برخی از آماره های فضای کسب و کار شگفت انگیز می نماید، مثلا روند کاهش تدریجی حاشیه سودآوری شرکت ها که در دامنه زمانی سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰تقریبا ثابت بوده است، از آن سال تا کنون حدود دو برابر شده است که نشان دهنده افزایش شدت فضای رقابتی است. هر ساله بیش از ۱۸% از بنگاه هایی که در صنعت خود حایز رتبه بین سه شرکت برتر بوده اند، موقعیت رقابتی خود را در بازار از دست می دهند در حالی که این رقم در سال ۱۹۶۰ تنها ۲% بوده است و در همین دوره زمانی یکی از باورهای بنیادین تحلیل های قبلی که میان میزان سهم بازار بنگاه و سودآوری آن رابطه معنی داری را می پنداشت، اکنون مورد تردید جدی قرار گرفته است. ( کاهش همبستگی از ۳۴% به ۷%( واقعیت هایی مانند جهانی شدن، مقررات زدائی، کسب و کار دیجیتال و گرایش به ارائه خدمات و راه حل ها به جای محصولات، تلاطم فضای کسب و کار را رقم زده و باورهای پیشین را با تردید جدی مواجه ساخته است. آشفتگی در محیط کسب و کار با سه شاخص “ناپایداری موقعیت رقابتی در بازار“، ” پیش بینی ناپذیری نحوه تاثیر محیط” و ” چشم گیر شدن فاصله عملکرد شرکت های پیش رو با بقیه” قابل توصیف است. تحقیقات گروه مشاوران بوستون در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد تقریبا تمامی شرکت های فعال در همه بازارها، حداقل با یکی از سه ویژگی فوق مواجه بوده اند و برخی سازمان ها مانند بنگاه های تکنولوژی محور، هر سه مولفه آشفتگی را در بازار پیرامون خود تجربه کرده اند. شدت اثر گذاری محیط متلاطم آنگونه است که می تواند مدل کسب و کار شرکت ها را با چالش جدی مواجه کند و تنها سازمان هایی می توانند بر این وضعیت عدم قطعیت فایق آیند که مجموعه مزیت های سازمانی خود را با مزیت استراتژیک ” انطباق پذیری سازمانی” تکمیل و تقویت کرده باشند. هرچه شدت آشفتگی فضای کسب و کار زیاد می شود، نیاز به برخورداری از این مزیت نیز بیشتر احساس می گردد و اینگونه که به نظر می رسد در آینده نزدیک این قابلیت نسبت به مزیت های شناخته شده قبلی مانند اندازه (Scale) و جایگاه فعلی در بازار (Market Position) اثربخش تر ظاهر خواهد شد. (نوریان، ۱۳۹۵)

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انطباق سازمانی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.