مبانی نظری ارزش اداراک شده و وفاداری مشتری


در حال بارگذاری
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
word
102kb
27
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ارزش اداراک شده و وفاداری مشتری قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

وفاداری مشتری
توجه به پدیده کاهش وفاداری مشتری بسیار اهمیت دارد؛ زیرا عامل اصلی اثرگذار بر عملکرد شرکت های ارائه دهنده خدمت است و منجر به کاهش سهم بازار و سود شرکت می شود. برای یک شرکت، وفاداری مشتری در سه چیز شرح داده می شود. اول، وفاداری نشان داده شده از طریق رفتار مشتری با انجام خرید تکراری؛ دوم، وفاداری نشان داده شده از طریق نگرش مشتری به شرکت (این عامل، شامل ترجیح و تعهد به برند و توصیه آن به دیگران است) و سوم، ترکیبی از رفتار مشتری و نگرش او به شرکت است. به گفته دیگر در کنار خرید تکراری، مشتریان ارزیابی مثبتی از برند شرکت دارند و آن را با دیگران به اشتراک می گذارند (سگارو ، ۲۰۱۳). از آنجا که مشتریان وفادار مؤلفه های اصلی موفقیت سازمانی هستند، ایجاد وفاداری در مشتری مفهومی است که در کسب وکارهای امروزی مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. وفاداری مشتری، به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک کالا یا یک خدمت برتر در آینده گفته می شود، به صورتی که مشتری با وجود تأثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، همان محصول را خریداری کند. وفاداری مشتریان لازمه بقای شرکتهاست و تنها راه حفظ مشتریان، برآوردن نیازها، خواسته ها و انتظارات و تأمین رضایت آنان است (عطافر و همکاران ، ۱۳۸۷). مشتریان وفادار بیشتر خرید کرده و معمولاً ابزار مناسبی برای تبلیغات به شمار می روند. درنتیجه سازمان های امروزی، درصدد شناسایی و مدیریت روش ها و الگوهای مؤثر ایجاد وفاداری هستند. از سوی دیگر، به لحاظ این واقعیت که انتظارات مشتریان همواره رو به افزایش است، سازمان ها ملزم هستند تا با تأمین انتظارات مشتریان، فراتر از ارضای نیاز اولیه آنها گام برداشته و کانون توجه خود را برای خلق وفاداری از طریق ایجاد ارتباطی بلندمدت، دوجانبه و سودآور برای هر دو طرف معطوف کنند (شفیع، ۱۳۹۰). وفاداری هنگامی ایجاد می شود که مشتریان با اطمینان احساس کنند، سازمان مورد نظر به بهترین شکل ممکن می تواند نیازهای آن ها را برطرف کند؛ به طوری که رقیبان سازمان از مجموعه ملاحظات مشتریان خارج شده و تنها به خرید از سازمان اقدام کنند (موسی خانی، حقیقی و ترکزاده، ۱۳۹۱).در تعریف وفاداری دو رویکرد دیده می‌شود: رویکرد رفتاری و رویکرد نگرشی .

۲-۶- ارزش ادراک شده
ارزش ادراک شده به ارزشی که مشتری در قبال دریافت خدمات و هزینه پرداختی ادراک می کند(دالبو و همکاران۲۰۱۷ ) فرآیند ایجاد ارزش شامل تبدیل نتایج استراتژی سازمانی به برنامه هایی با هدف ارائه ارزش به مشتریان شرکت است.(پینه و فور ۲۰۱۴). مشتریان برای هر سازمانی حیاتی هستند. بدون آنها هیچ درآمدی، مزایایی، سودهی، یا ارزش سهام بازاری وجود نخواهد داشت. منطقأ روابط تجاری می تواند بسیار گوناگون باشد و انعکاس مثبتی در حفظ مشتری دارد.(لین و وو، ۲۰۱۱)(وو، ۲۰۱۱) هنگامی که مشتریان تجربه خاصی را در رابطه با یک عرضه کننده ویژه احساس کنند و برای آنها ارزش ادراک شده بالایی داشته باشند ممکن است تنها با همان کسب وکار روابط خود را حفظ نمایند. شواهد نشان می دهد که ارزیابی مشتریان از ارزش روابط توسط تجارب آنها از ارزش ادراک شده تحت تاثیر قرار می گیرد.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
* مقدمه ۱۰
۲-۴- وفاداری مشتری ۲۵
۲-۴-۱- مزایای وفاداری برای شرکت‌ها ۲۷
۲-۴-۲- مزایای وفاداری برای مشتریان ۲۸
۲-۴-۳- عوامل موثر بر وفاداری ۳۰
۲-۴-۴- توسعه وفاداری مشتری ۳۱
۲-۴-۵- وفاداری در عصر جدید ۳۱
۲-۴-۶- ابعاد وفاداری ۳۳
۲-۴-۷- رویکردهای وفاداری ۳۴
۲-۵- حمایت و وفاداری مشتری ۳۶
۲-۶- ارزش ادراک شده ۳۷
۲-۷- حفظ مشتری ۳۸
۲-۸- پیشینه پژوهش ۳۹
۲-۸-۱- سابقه پژوهش در داخل از کشور ۳۹
۲-۸-۲- سابقه پژوهش در خارج از کشور ۴۱
فهرست منابع و ماخذ ۹۲

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  ارزش اداراک شده و وفاداری مشتری قابل استناد است در ۲۷ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.