مبانی نظری میراث و اخلاق گرایی برند


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
627kb
47
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  میراث و اخلاق گرایی برند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۳- میراث برند
ایجاد رابطه قوی با مصرف‌کننده اساس کار نام تجاری است. میراث برند، استناد به گذشته یک برند است که ممکن است در افتراق و موقعیت‌های دیگر مفید باشد. آکر (۱۹۹۶) برای نخستین‌بار میراث برند را جزئی از ارزش ویژه برند تعریف کرد؛ اما این مفهوم به‌تازگی توسعه داده شده و در حال حاضر یک دسته‌بندی مفهومی متمایز تشکیل داده است (دیون و همکاران، ۲۰۱۶). میراث، به عقیده آکر به‌خصوص برای برندهای بزرگ، محرّک ارزش است و به آنها برای متمایزساختن خود از دیگران کمک می‌کند. فرهنگ لغت کمبریج میراث را این‌چنین تعریف کرده است: ویژگی‌های متعلق به فرهنگ یک جامعه خاص، مانند سنت و زبان که از گذشته آمده و هنوز هم مهم‌اند (مرچانت و رز، ۲۰۱۳). میراث برند یک رویکرد استراتژیک در حال ظهور است و در بازارهای ارتباطی بین‌المللی به‌سرعت در حال افزایش است و سرمایه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود. میراث برند یعنی یک بعد از هویت برند که مربوط به سابقه، طول عمر، ارزش‌های اساسی، تاریخچه و استفاده از نمادهاست. سابقه، مدرکی است که نشان می‌دهد شرکت به ارزش‌ها و شعارهای خود در طی زمان وفادار بوده است و طول عمر بازتاب‌دهنده عملکرد منسجم میان دیگر مؤلفه‌های میراث است. ارزش‌های اساسی بخشی درونی از هویت برند است که میراث، در طول زمان آن را تشکیل می‌دهند. تاریخچه نیز مؤلفه مهم دیگری در هویت برند هست و شامل سه مرحله است: گذشته، حال و آینده. میراث برند نوعی استعداد ارتباطی است که رقبا نمی‌توانند از آن تقلید کنند و مبنایی برای ایجاد تمایز است (مارتینو و لاوریب، ۲۰۱۶).

۲-۴- اخلاق گرایی برند
رفتار اخلاقی سازمانها موجب خلق و حفظ روابط پایدار و سازگار میان سازمان و مشتریانشان می شود. در حالی که رفتار غیر اخلاقی، به شخصیت برند و از سوی دیگر، به نزول شهرت شرکت میان مشتریان، عدم خرید مجدد و تحریم کسب و کار توسط مشتریان منجر میشود و به طور خلاصه، به برند کسب و کار لطمه وارد خواهد نمود. برندسازی اخلاقی یک مقوله نوین در بازاریابی است که پیچیدگیهای زیادی دارد و مستلزم تحقیقات بیشتری در این باره است. تحقیقات بیشتر باید به این سوالات پاسخ دهند: برند اخلاقی چیست و چه مزایایی دارد؟ چه معیارهایی سبب تمایز میان برندهای اخلاقی و برندهای غیر اخلاقی می شوند؟ برند اخلاقی چه تاثیری بر رفتار مصرف کنندگان دارد؟ (حمیدی زاده و دیگران، ۱۳۹۱)
یک برند اخلاقی، اعتبار شرکت را افزایش می دهد و این اعتبار مانند حلقه باعث تقویت برند می شود. برندسازی اخلاقی را در هر دو سطح شرکت و محصول می توان مطالعه کرد. در سطح شرکت قسمت حیاتی اعتبار شرکت است و هر عمل اخلاقی بر روی نام و نشان شرکت اثر دارد. برند سازی در سطح محصول شامل برچسب زنی، بسته بندی و ارتباطات است، که می تواند به طور غیر مستقیم بر اعتبار شرکت اثر داشته باشد. غیراخلاقی بودن یک برند یا تصاویر آن موجب تحمیل هزینه، به شرکت از ابعاد مختلف می شود. اعتبار شرکت دارائی نامحسوس و با ارزش شرکت میباشد که اخلاقیات و مسئولیت اجتماعی نقش مهمی در آن دارد. برند سازی اخلاقی نقش بزرگی در اعتبار شرکت دارد و در موضعی بی رقابتی نیز باعث کاهش شک و تردید در مورد برند می شود.

۲-۳- میراث برند ۳۸
۲-۳-۱-میراث برند؛ بررسی ادبیات موضوع ۳۹
۲-۳-۲-سایر مفاهیم مرتبط ۴۰
۲-۳-۳- عناصر میراث برند (BHCE) 41
۲-۳-۴-میراث برند در نظریه ها و پژوهش¬ها ۴۲
۲-۳-۴-۱-تئوری مید و برندهای بهره¬مند از میراث ۴۳
۲-۳-۴-۲-نسبت میراث ۴۴
۲-۳-۵-اصول اساسی میراث شرکت از نگاه بالمر ۴۶
۲-۴- اخلاق گرایی برند ۵۰
۲-۴-۱-ادبیات اخلاق گرایی برند ۵۱
۲-۴-۲-برند سازی اخلاقی ۵۳
۲-۵- ارزش ویژه برند ۵۵
۲-۵-۱- تعاریف ارزش ویژه برند از دیدگاه های متفاوت ۵۸
۲-۵-۲- دیدگاه های مختلف پیرامون ارزش ویژه برند ۵۸
۲-۵-۲-۱- دیدگاه مبتنی بر مشتری (CBBE) 58
۲-۵-۲-۲- دیدگاه مالی (FBBE) 60
۲-۵-۲-۳- دیدگاه ترکیبی ۶۱
۲-۵-۳-سازه های ارزش ویژه برند ۶۱
۲-۵-۳-۱- تداعی برند ۶۳
۲-۵-۳-۲- آگاهی از برند ۶۳
۲-۵-۳-۳- وفاداری به برند ۶۵
۲-۵-۳-۴- کیفیت ادراک شده ۶۷
۲-۶-پیشینه تحقیق ۶۸
۲-۶-۱ پیشینه داخلی ۶۸
۲-۶-۲- تحقیقات خارجی ۷۳
فهرست منابع و ماخذ ۱۲۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  میراث و اخلاق گرایی برند قابل استناد است در ۴۷ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.