مبانی نظری مسئولیت اجتماعی


در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
word
132kb
35
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مسئولیت اجتماعی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۲- سیر تکامل مفاهیم مسئولیت اجتماعی
چندین دهه است که مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در دنیای غرب محل بحث و نظر می باشد ودر این زمینه پیشرفت های عظیمی نیز چه در زمینه مطالعات و قوانین و چه در زمینه افکار عمومی حاصل شده است. مطالعات مسئولیت اجتماعی در حال رشد بوده وهر روزه ابعاد تازه ای از آن در علم مدیریت و رفتار سازمانی مورد کنکاش واقع می گردد ( شربت اوغلی ، ۱۳۸۹ ).هم در شرکت ها و هم در جوامع دانشگاهی در خصوص اینکه چگونه مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، باید تعریف شود ابهام وجود داشته، تلاش های بسیاری برای درک بهتر وتوسعه یک تعریف جامع و منسجم انجام شده است (حساس یگانه و برزگر، ۱۳۹۱)

۲-۳- مفهوم مسئولیت اجتماعی
اگر بپذیریم که هدف غایی انسان‌ها از تلاش و کار اقتصادی حفظ و ارتقای کرامت انسانی است در می‌یابیم که چرا مفهوم مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها در دههء اخیر به پارادایم غالب و مسلط حوزهء ادارهء شرکت‌ها تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی مسؤولیت در برابر محیط اجتماعی را جزیی از استراتژی خود می‌بینند.(برزگر،۱۳۹۲)مسئولیت اجتماعی، موضوعی است که هم‌اکنون در کشورهای توسعه یافته و کشورهایی با اقـتصاد باز به شدت از سوی تمامی بازیگران چون حکومت‌ها، شرکت‌ها، جامعهء مدنی، سازمان‌های بین‌المللی و مراکز علمی دنبال می‌شود.حکومت‌ها به مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها از منظر تقسیم وظایف و مسؤولیت‌ها و حرکت در جهت توسعهء پایدار نگاه می‌کنند(ولازکو،۲۰۰۵); شرکت‌ها مسؤولیت اجتماعی شرکتی را نوعی استراتژی تجاری می‌بینند که باعث می‌شود در فضای به شدت رقابتی، بر اعتبارشان افزوده شود و سهمشان در بـازار فزونی گیرد(چویی،۲۰۱۰). جامعهء مدنی و سـازمـان‌هـای غیـردولتی، مسؤولیت اجتماعی را از شرکت‌ها می‌خواهند; چون به رسوایی‌های مالی و فجایع حاصل از عملکرد شرکت‌ها آگاهی و اشراف دارند(اسکات،۲۰۱۰).

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۹
۲-۲- سیر تکامل مفاهیم مسئولیت اجتماعی ۹
۲-۳- مفهوم مسئولیت اجتماعی ۱۰
۲-۴- تعریف مسئولیت اجتماعی ۱۱
۵-۲- رویکردهای مسئولیت اجتماعی شرکت ۱۳
۲-۵-۱-زمینه های مسئولیت اجتماعی ۱۴
۲-۶- دیدگاه های مسئولیت اجتماعی ۱۶
۲-۷- مدلهای مسئولیت اجتماعی سازمان ۱۸
۲-۸- مزایای مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) 23
۲-۹- مشکلات پذیرش و ایفای مسئولیت اجتمائی سازمان¬ها ۲۳
۲-۱۰- شرکت¬های ایرانی و مسئولیت اجتماعی در ایران ۲۳
۲-۱۳- پیشینه تحقیق ۴۲
فهرست منابع و ماخذ ۸۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مسئولیت اجتماعی قابل استناد است در ۳۵ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.