مبانی نظری عملکرد توسعه محصول جدید


در حال بارگذاری
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
word
231kb
37
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  عملکرد توسعه محصول جدید قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۳- عملکرد توسعه محصول جدید (NPD)
شرکتها برای اینکه به بهترین نحو ممکن جوابگوی تغییرات محیطی باشند، تولید و عرضه برخی محصولات را متوقف می کنند و یا در آنها اصلاحات لازم را اعمال می نمایند(چینگ و همکاران ، ۲۰۰۸). همچنین با توجه به شناسایی نیازها و خواسته های مصرف کنندگان، در بازارهای مختلف، و در جهت برآوردن این نیازها و تداوم بخشیدن به تجارت بلند مدت و افزایش رونق اقتصادی در شرکت، اقدام به توسعه محصول جدید می نمایند (هیون ، ۲۰۱۰: ۲۲). تحقیقات نشان می دهد نوآوری برای تولید محصول جدید برای شرکتها، به طور متوسط ۳ سال بوده و این هزینه تقریباً معادل ۲۷/۵% فروش شرکت از تولید اولین محصول تا پایان فروش آن را در بر می گیرد.(ماریون و همکاران ، ۲۰۱۲ ؛ کوپر و همکاران ، ۲۰۰۳ : ۲۱)

۲-۳-۱ – معرفی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید:
۲-۳-۱- ۱- عامل مدیریت تیم توسعه محصول:
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند NPD دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که میتوان به شاخصهایی چون: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.(کیزر و همکاران ، ۲۰۰۲ :۱۹)
دانش و ریسک تصمیم گیری در مدیریت محصول از جمله عوامل مهم در مدیریت تیم محصول حائز اهمیت است. مدیریت صحیح این تیم باعث توفیق رویکردهای اجرایی در برنامه های تمایزی فرایند توسعه محصول خواهد شد که می تواند در هماهنگی سایر شاخصهای تیم سازی نقش مهمی ایفا کند.(کرافورد ، ۲۰۰۶)
۲-۳-۱-۲ – عامل بازاریابی:
به عقیده کاتلر بازاریابی، فرآیندی برای شناسایی، پیش بینی، ایجاد و تامین نیازها وخواستههایی است که مشتریان برای محصولات و خدمات دارند (کاتلر و همکاران ، ۲۰۰۹). در اصطلاح آمیخته بازاریابی را ایجاد کرد که ترکیبی از ۱ سال ۱۹۵۲ میلادی نیل بورن عناصری است که درصدد پاسخگویی به نیازهای بازار میباشد. این ایده در تکامل پیدا کرد و در سال۱۹۶۰میلادی ، چهار عامل اصلی توسط مککارتی شناخته شد.(کوپر و همکاران ، ۲۰۰۳)

۲-۳- عملکرد توسعه محصول جدید (NPD) 36
۲-۳-۱ – معرفی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید ۳۸
۲-۳-۱- ۱- عامل مدیریت تیم توسعه محصول ۳۸
۲-۳-۱-۲ – عامل بازاریابی ۳۹
۲-۳-۱-۳- عامل فن آوری ۳۹
۲-۳-۱-۴- تجاری سازی محصول ۴۰
۲-۳-۲- استراتژی¬ها و مدل¬های توسعه محصول ۴۰
۲-۳-۲-۱- استراتژی¬های عمومی پورتر پورتر ۴۰
۲-۳-۲-۲- مدل استراتژی رقابتی آنسف ۴۱
۲-۳-۲-۳- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت¬های تحقیق و توسعه ای شرکت ۴۲
۲-۳-۲-۴- مدل گسترش کارکرد کیفیت(QFD) 44
۲-۳-۲-۵- مدل نقشه راه محصول PLR 45
۲-۳-۲-۶- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله کوپر ۴۶
۲-۳-۳ – مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید ۴۷
۲-۳-۴- مراحل اصلی پروژه های تحقیق و توسعه در فعالیت های ایده یابی تا ارائه محصول جدید ۵۰
۲-۳-۵- اهداف فرآیند توسعه محصول جدید ۵۲
۲-۳-۵-۱- به حداقل رساندن هزینه و زمان سیکل توسعه ۵۲
۲-۳-۶- شیوه های دستیابی به اهداف فرآیند توسعه محصول جدید مهندسی همزمان ۵۳
۲-۳-۶-۱- شرکت دادن مشتریان ۵۴
۲-۳-۶-۲- شرکت دادن تأمین کنندگان ۵۵
۲-۳-۷- طبقه بندی توسعه محصول ۵۵
۲-۳-۸ – بازاریابی و توسعه محصول ۵۵
۲-۴- پیشینه تحقیق ۵۶
۲-۵- نتیجه‌گیری ۶۷
فهرست منابع و ماخذ ۱۱۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  عملکرد توسعه محصول جدید قابل استناد است در ۳۷ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.