مبانی نظری خدمت و انطباق پذیری سازمانی


در حال بارگذاری
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
word
232kb
47
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای خدمت و انطباق پذیری سازمانی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۱-۵- مفهوم خدمت:
ما در عصر خدمت زندگی می‌کنیم و به‌طور روزانه خدمات مختلفی را دریافت می‌کنیم، طی قرن¬ها، بیشتر مردم روی زمین کار می‌کردند. در طول دویست سال گذشته تا حد زیادی زندگی‌مان را در تولید و ساختن کالاها برای فروش گذراندیم. اکنون بیشتر کارکنان، در سازمان‌های خدماتی کار می‌کنند و بخش اعظم اقتصاد کنونی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به خدمات اختصاص دارد. به‌طوری‌که در ایالات متحده آمریکا، کانادا، ونزوئلا به ترتیب ۷۲ و ۶۷ و ۵۳ درصد تولید ناخالص ملی به خدمات اختصاص دارد(لاولاک، ۲۰۰۲). بخش خدمات از مجموعه زیادی از صنایع و مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی نظیر بانکداری، بیمه، هتل و رستوران،گردشگری، حمل‌ونقل، آموزش و مشاوره، درمان و …) تشکیل می‌شود، و سهم ارزش‌افزوده‌ی آن در اکثر کشورهای جهان از سهم سایر بخش¬های اقتصادی بیشتر است. به‌طوری‌که طی آمارهای منتشره در مستندات تدوین چشم انداز۲۰ ساله کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ۱۳۸۳، سهم ارزش‌افزوده بخش خدمات طی سال¬های۱۳۸۱- ۱۳۷۵بالغ ‌بر ۴۷% و جمعیت شاغل آن طی سال ۸۳ حدود ۹/۸ میلیون نفر بوده( معادل ۴/۴۷% ) و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۸۸ معادل ۸/۱۰ میلیون نفر از جمعیت فعال کشور در بخش خدمات فعالیت داشته باشند.

۲-۱-۷- قابلیت بازاریابی:
بازاریابی به‌عنوان فرایندی مدیریتی، اجتماعی تعریف می‌شود که به‌وسیله آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر ، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. واژه بازاریابی نباید به معنی قدیمی آن ، یعنی صرفاً فروختن ، معنی و تعبیر گردد. معنای جدید این واژه همانا تأمین نیازهای مشتری است. شرکت‌های امروزی با رقابت شدید و فزاینده‌ای روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتی خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن ، خواسته‌های مشتری را درک و بالاترین منفعت را برای مشتریان هدف خود تأمین کند. در محدوده بازار، این مهارت‌های بازاریابی است که شرکت‌های حرفه‌ای را از شرکت‌های غیرحرفه‌ای تفکیک می‌کند. مزیت رقابتی در بلندمدت برای شرکتی ایجاد می‌شود که دارای شایستگی و قابلیت‌هایی هستند که برتر از رقبا می‌باشد.
به جهت ماندگاری و کسب مزیت رقابتی پایدار ، سازمان باید سازوکارهای لازم برای بهبود مستمر محصولات ، طبق محصولات و بازارهای جدید و بهره‌برداری سریع از فرصت‌ها را فراهم سازند. فرصت‌های فرا روی شرکت برای حفظ مزیت رقابتی به‌وسیله قابلیت‌های آن تعیین می‌گردد. یک قابلیت یا شایستگی متمایز را می‌توان به‌عنوان یک ویژگی مهم توصیف کرد که موجب برتری شرکت و سازمان می‌شود.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه ۱۳
۲-۱- بازاریابی ۱۳
۲-۱-۱- بازاریابی خارجی ۱۴
۲-۱-۲- بازاریابی داخلی ۱۴
۲-۱-۳- بازاریابی متقابل ۱۵
۲-۱-۴- زنجیره خدمت و سود ۱۵
۲-۱-۵- مفهوم خدمت ۱۶
۲-۱-۶- ویژگی‌های خدمات در سازمان‌های دولتی ۱۷
۲-۱-۶-۱- ناملموس بودن ۱۷
۲-۱-۶-۲- تفکیک ناپذیری ۱۸
۲-۱-۶-۳- تغییرپذیری ۱۹
۲-۱-۶-۴- فناپذیری ۱۹
۲-۱-۶-۵- مالکیت ۲۰
۲-۱-۶-۶- مسئولیت امانت‌داری ۲۰
۲-۱-۶-۷- جریان دوطرفه اطلاعات ۲۰
۲-۱-۶-۸- مشارکت مشتریان ۲۱
۲-۱-۶-۹- جبران‌ناپذیری اشتباهات ۲۱
۲-۱-۶-۱۰- کانال¬های توزیع گوناگون ۲۱
۲-۱-۷- قابلیت بازاریابی ۲۲
۲-۱-۷-۱-مفهوم قابلیت ۲۳
۲-۱-۷-۲-مفهوم قابلیت بازاریابی ۲۴
۲-۱-۷-۳-دسته‌بندی قابلیت بازاریابی ۲۵
۲-۱-۷-۴-اهمیت قابلیت بازاریابی در عملکرد ۲۶
۲-۲- انطباق پذیری سازمانی ۲۶
۲-۲-۱-گونه های قابلیت سازمانی انعطاف پذیری ۲۷
۲-۲-۲-ایجاد مزیت انطباق پذیری در سازمان ۲۹
۲-۲-۳-مزیت های رقابتی تشکیل دهنده انطباق پذیری سازمانی ۳۱
۲-۲-۳-۱-مزیت نشانه ها ۳۱
۲-۲-۳-۲-مزیت سیستمی ۳۲
۲-۲-۳-۳-مزیت اجتماعی ۳۲
۲-۲-۳-۴-مزیت نیروی کار ۳۳
۲-۲-۳-۵-مزیت شبیه سازی ۳۳
۲-۲-۴- ظرفیت انطباق¬پذیری سازمانی ۳۴
۲-۴- پیشینه تحقیق ۵۶
۲-۵- نتیجه‌گیری ۶۷
فهرست منابع و ماخذ ۱۱۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای خدمت و انطباق پذیری سازمانی قابل استناد است در ۴۷ صفحه و به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.