مبانی نظری آموزش و توان افزایی


در حال بارگذاری
۲۹ تیر ۱۴۰۱
word
126kb
50
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای آموزش کارکنان و رشد و موفقیت منابع انسانی قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

آموزش 

امروزه نقش تأثیر گذار منابع انسانی در فرایند عملیات سازمان ها بر هیچکس پوشیده نیست. به عبارت دیگر بهره برداری از سرمایه گذاری ها و دستیابی به اهداف و برنامه های پیش بینی شده بستگی کامل به نیروی انسانی توانمند ، کارا و متعهد دارد که نسبت به اهداف و سیاست های سازمان شناخت کامل داشته باشد و با استفاده از یک نظام آموزشی صحیح و جامع به طور مستمر با دریافت آموزش های مورد نیاز ضمن افزیش دانش علمی، بر مهارت عملی خود بیفزاید ( پورکریمی، ۱۳۸۸ ) . روند مستمر و شتابنده ی تحولات در شئون مختلف حیات اجتماعی و پیشرفت شگرف و عمیق علوم و فنون گوناگون در جامعه ، موجبات تحول و تغییر ساختارهای سازمانی را از شکل سنتی به سوی ساختارهای پیچیده و تخصصی فراهم آورده است. در چنین موقعیتی سازمان ها به منظور بقا و حیات خود به کارایی و اثربخشی توجه خواهند نمود ( دراکر، ۱۳۷۸ ) .
بر این اساس تدوین یک نظام فراگیر یا جامع آموزش به منظور بهسازی و نگهداری نیروی انسانی سازمان از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است. صاحب نظران برنامه ریزی آموزشی از دیدگاه های مختلف به الگو پردازی در زمینه ی آموزش پرداخته اند.

منظور از آموزش کاری و تکمیلی کارکنان کلیه اقدامات مستقیم و غیر مستقیم در سیاست گذاری های پرسنلی است که با کمک آنها بتوان توانایی های کارکنان را وسعت بخشید و یا تغییر داد.
تمامی اقدامات آموزشی کاری و تکمیلی این هدف را دنبال می کند که با افزایش سطح اطلاعات و توانایی های کارکنان چه از لحاظ سازمانی و فنی و چه از لحاظ اجتماعی آنها را برای تطبیق با تغییرات آماده کنند. این قابلیت های سازگاری نه تنها با کلاس های توجیهی درون سازمانی تحقق می یابند بلکه سازمان می تواند مشوق برگزاری کلاسها و سمینارهای خارج از محیط کار نیز باشد ( سلطانی، ۱۳۸۵ : ۱ ).
۲ – ۲ – ۲ ) تعریف آموزش اثربخش
آموزش اثربخش عبارتست از آموزشی که کارکنان را قادر می سازد کارهایی را که برای آنها در نظر گرفته شده به نحو احسن انجام دهند. به تغییراتی که در نظر دارید از طریق آموزش به عمل آید اهداف رفتاری گویند. آموزش اثربخش نیاز به تعهد و مشارکت تمامی طرف های در گیر در آن را دارد.
۱- تعهد و مشارکت مدیریت ارشد
۲- تعهد و مشارکت مدیران اداری
۳- تعهد و مشارکت آموزش گیرندگان
۴- تعهد و مشارکت آموزش دهندگان ( نادری، ۱۳۸۴ : ۷ ) .

از آنجایی که بسیاری از متصدیان مشاغل کاربردی در سازمان های تولیدی و صنعتی می توانند در مدت کمی در محیط واقعی کار آموزش دیده و مهارت های لازم را برای انجام موفقیت آمیز شغل خود به دست آوردند استفاده از این روش در سازمانهای مذکور بسیار متداول است.
این روش به علت اینکه کارآموزان در محیط واقعی کار و با استفاده از ابزار آلات واقعی تحت آموزش قرار می گیرند باعث ایجاد انگیزه های یادگیری می شوند. میزان موفقیت در استفاده از این روش بستگی به سرپرست مستقیم و مربی آموزشی دارد که باید حداکثر سعی خود را در انتقال مهارت های لازم و با استفاده از امکانات محیط واقعی کار بنمایند.
آموزش ضمن خدمت متداولترین روش آموزشی است که در فعالیت های شغلی انجام می شود. متداول بودن این روش به دلیل سادگی و کم هزینه بودن این روشهاست.
این آموزش کارکنان را در موقعیت واقعی کار قرار می دهد و سرپرستان را ملزم می کند روش صحیح کار را به طور مستقیم در محل کار به کارکنان خود بیاموزند.این گونه آموزشها بهره وری را افزایش می دهند و برای مشاغلی که شبیه سازی آنها دشوار است یا اینکه می توان آن را با مشاهده کردن و انجام دادن فراگرفت توصیه می شوند.

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
۲-۱) مقدمه ۱۰
۲ – ۲ ) مفاهیم و تعاریف آموزش وتوان افزایی ۱۱
۲ – ۲ – ۱ ) تعریف آموزش کاری و تکمیلی ۱۷
۲ – ۲ – ۲ ) تعریف آموزش اثربخش ۱۸
۲ – ۳ ) تاریخچه آموزش ۱۸
۲ – ۴ ) انگیزش نیروی انسانی ۱۹
۲ – ۵ ) روشها و فنون آموزش و توسعه منابع انسانی ۲۲
۲ – ۶ ) روشهای ارزشیابی آموزش ۳۸
۲ – ۷ ) مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش ۴۰
۲ – ۸ ) پیشینه ی تحقیق ۴۷
منابع فارسی ۷۸
منابع لاتین ۸۱

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای آموزش و توان افزایی قابل استناد است در ۵۰ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.