داده های مالی اندازه شرکت، اهرم مالی و عمر (سن) شرکت شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶


در حال بارگذاری
۹ شهریور ۱۳۹۸
xlsx (Excel) اکسل
132 کیلوبایت
64 صفحه اکسل
۳۹,۰۰۰ تومان
خرید

دانلود فایل اکسل  داده های مالی اندازه شرکت، اهرم مالی و عمر شرکت شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ برای دانلود بر روی خرید کلیک کنید. این فایل شامل داده های نام شرکت، نماد، سال مالی، نوع صنعت، جمع کل دارایی‌ها، جمع کل بدهی‌ها، سال پذیرش، اندازه شرکت، اهرم مالی و عمر(سن) شرکت برای ۱۰۶ شرکت بورسی طی سال های ۱۳۸۶ لغایت ۱۳۹۶ متن کوتاهی جهت مقدمه آشنایی با عنوان موضوع در ادامه قید شده است.

تئوری ساختار سرمایه دو مدل رقیب را برای تصمیم گیری های تأمین مالی شرکتهای سهامی ارائه می دهد؛ مدل توازی ایستا و مدل ترجیحی (سلسله مراتبی). تئوری های سلسله مراتبی و توازی ایستا، گاه پیش بینی های متضادی راجع به عوامل موثر بر نسبت بدهی (ساختار سرمایه) دارند. این عوامل شامل اندازه | شرکت، قابلیت مشاهده دارایی ها (میزان دارایی های ثابت مشهود)، فرصت های رشد و سرمایه گذاری، سودآوری، ریسک سوده (نوسان پذیری سود)، صرفه جویی مالیاتی غیر از بدهی و سود تقسیمی می شوند.
نتایج تحقیقات گذشته نیز در برخی موارد تئوری سلسله مراتبی و در برخی موارد تئوری توازی را غالب دانسته اند. این گونه به نظر می رسد که حصول نتایج متناقض می تواند ناشی از نامتجانس بودن شرکت های مورد بررسی باشد. یکی از مواردی که در خصوص وضعیت و ملاحظات تأمین مالی شرکتها و بحث نامتجانس بودن آنها حائز اهمیت است، چرخدی عمر واحد اقتصادی است. طبق تئوری چرخه عمر، شرکت ها در مراحل مختلف چرخه عمر از نظر مالی و اقتصادی دارای نمودگرها و رفتارهای خاصی هستند، بدین معنی که ویژگی های مالی و اقتصادی یک شرکت تحت تاثیر مرحله ای از چرخه عمر است که شرکت در آن قرار دارد. از طرفی نیازهای مالی یک شرکت، از آغاز به کار تا بلوغش، بر اساس توانایی در تولید وجه نقد، فرصت های رشد و ریسک تحقق آنها، تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال در مرحله بلوغ نسبت به سایر مراحل همچون رشد و افول، شرکت ها فروش با ثبات و متعادلی را | تجربه می کنند و نیاز به وجوه نقد در اکثر موارد از طریق منابع داخلی تأمین می شود. به دلیل وفور نقدینگی و کاهش اتکا به سیاست تأمین مالی خارجی، عموما بازده سرمایه گذاری ها یا بازده سرمایه گذاری تعدیل شده، معادل یا بیشتر از نرخ تأمین سرمایه می باشد. این مسئله از طریق ترجیحات تأمین مالی و ماهیت منابع تأمین مالی خاصی که شرکت در طی چرخه عمر خود اتخاذ می کند منعکس خواهد شد.

منبع: faar.iauctb.ac.ir


دانلود فایل اکسل  داده های مالی اندازه شرکت، اهرم مالی و عمر شرکت شرکتهای بورسی در طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.