مبانی نظری کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری


در حال بارگذاری
۲۸ تیر ۱۴۰۱
word
97kb
49
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

کیفیت حسابرسی

نکته مهم در خصوص تعریف کیفیت حسابرسی توجه به گروه ذی‌نفعان است به‌طوری‌که در دیدگاه احتمالی دو گروه ذی‌نفع درخصوص کیفیت حسابرسی بیانگر مواردی بشرح زیر است:
۱- مفهوم کیفیت از منظر سرمایه‌گذاران
۲- مفهوم کیفیت از منظر کمیته حسابرسی
توجه به نوع دیدگاه ذی‌نفعان (در دیدگاه اول) حکایت از این مساله دارد که فرد در ارتباط با سهامداران باید بیشتر دقت کند به این منظور که آیا مجموعه اقدامات آنها در شرکت مورد تأیید و اجرا قرار گرفته است زیرا از مهم‌ترین آثار مضر بر روی دیدگاه دیگران درباره کیفیت حسابرسی توجه به همین مسائل است. بنابراین درک نقطه نظرات و تفکرات یکدیگر و به‌کارگیری نقطه نظرات مشخص ممکن است بر روی برداشت و نظر دیگران تاثیر بگذارد زیرا برداشت از مفهوم کیفیت حسابرسی موضوعی حیاتی برای تلاش در جهت افزایش کیفیت حسابرسی تلقی می‌شود.(لاتریدیس و پریسکسیا ، ۲۰۱۶)
به صورت مفهومی می‌توان کیفیت حسابرسی رادر ۳ قالب مشخص مورد مشاهده قرار داد که جنبه‌های اساسی آن شامل (داده‌ها) ورودی‌ها، خروجی‌ها و عوامل زمینه هستند. که در این ارتباط ورودی‌های زیادی جدا از فرآیند انجام حسابرسی به صورت استاندارد وجود دارد.

۲-۲-۱- چارچوب کیفیت حسابرسی
کیفیت حسابرسی در اغلب پژوهش های تجربی انجام شده پیرامون کیفیت حسابرسی به نوعی در رابطه با ریسک حسابرسی تعریف شده است. ریسک حسابرسی آن ریسکی است که حسابرس درباره صورت های مالی حاوی تحریف با اهمیت، نظر نامعتبر ارائه کند. برای مثال، دی آنجلو ۱۹۸۱ کیفیت حسابرسی را به عنوان احتمال ارزیابی بازار از (الف) تحریف های بااهمیت موجود در صورت های مالی که توسط حسابرس کشف نشده است. و (ب) گزارش تحریف های مذکور، تعریف نموده است. اکثر تعاریف دیگر از کیفیت حسابرسی به رغم تفاوت ها، برخی از ویژگی های دی آنجلو را بازتاب می دهند .
تعریف دی آنجلو، ویژگی انتقادی از درک تاثیر حسابرسی بر اطلاعات صورت های مالی را نشان می دهد. بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی، به توانایی حسابرس برای کنترل کیفیت اطلاعات تولیدی یا اطمینان بخشی از مطابقت آنها با اصول پذیرفته شده حسابداری می پردازد. مطابق قسمت (الف) از تعریف دی آنجلو این امر به شایستگی حسابرس یا توانایی کشف تحریف با اهمیت مربوط می شود. قسمت (ب) از تعریف فوق، یعنی احتمال گزارشگری تحریف مذکور، موکول به استقلال حسابرس می باشد. از آنجا که تضاد منافع بین استفاده کنندگان و تهیه کنندگان اطلاعات منجر به افزایش تقاضا برای حسابرسی می شود بنابراین استقلال باید ویژگی بنیادی حسابرسی باشد. درجه شایستگی (صلاحیت) و استقلال حسابرس به اجزای کیفیت حسابرسی وابسته است. نکته مهمی که در تعریف دی آنجلو وجود دارد این است که این تعریف در زمینه ی احتمالات ارزیابی شده بازار جای می گیرد. از این رو، این تعریف به درک بازار از این که آیا حسابرس عملیات حسابرسی را با شایستگی انجام داده و نیز میزان درک از استقلال حسابرس، وابسته است. دی آنجلو با معرفی مفهوم درک بازار از شایستگی (صلاحیت) و استقلال حسابرس به سمت تاکید بر اجزای کیفیت حسابرسی تغییر جهت می دهد.

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمـه ۱۱
۲-۲- کیفیت حسابرسی ۱۱
۲-۲-۱- چارچوب کیفیت حسابرسی ۱۵
۲-۲-۲- مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی ۱۷
۲-۲-۲-۱- تقاضا برای کیفیت حسابرسی ۱۷
۲-۲-۲-۲- عرضه کیفیت حسابرسی ۱۸
۲-۲-۲-۳- رابطه بین اجزای کیفیت حسابرسی ۱۹
۲-۲-۲-۴- محصولات کیفیت حسابرسی ۲۱
۲-۲-۲-۵- اندازه حسابرس ۲۶
۲-۲-۲-۶- تخصص گرایی در صنعت ۲۸
۲-۲-۲-۷- دوره تصدی حسابرس ۳۰
۲-۳- چرا مدیریت سود ۳۱
۲-۳-۱- هدف از حسابداری بر مبنای تعهدی ۳۱
۲-۳-۲- تعریف مدیریت سود ۳۲
۲-۳-۳- انواع مدیریت سود ۳۴
۲-۳-۴- مدیریت سود و انگیزه های آن ۳۶
۲-۳-۵- مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد ۳۸
۲-۳-۶-روش ها یا ابزارهای هموارسازی سود ۳۹
۲-۳-۷-قربانیان مدیریت سود ۴۰
۲-۳-۸- تأثیر هموارسازی سود بر سود هر سهم و بازار سهام ۴۱
۲-۵- مروری بر کارهای انجام شده ۵۰
۲-۵-۱- مطالعات انجام شده در داخل ایران ۵۰
۲-۵-۲- مطالعات انجام شده در خارج از ایران ۵۳
فهرست منابع و ماخذ ۸۷

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری  قابل استناد است به همراه منابع موثق در ۴۹ صفحه در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.