مبانی نظری سرمایه فکری


در حال بارگذاری
۲ مرداد ۱۴۰۱
word
432kb
32
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مبانی نظری سرمایه فکری  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

 سرمایه فکری 

سرمایه فکری پاسخی به اهمیت دارایی ها و ارزش های ناملموس سازمانی می باشد (چنگ و همکاران ، ۲۰۱۰). به طور کلی از تعاریف ارائه شده در مورد سرمایه فکری دو نتیجه کلی استخراج می شود، این دو نتیجه عبارتنداز: دارایی های ناملموس (سرمایه فکری) نمی توانند به خودی خود در حالت ایستایی بماند، به بیان دیگر، این دارایی های دانشی نمی توانند به طور جدا از ارزش دارایی های دیگر در سازمان ارزش خود را حفظ کنند . سرمایه فکری نتیجه اثرات شبکه ای استفاده از انواع منابع سازمانی، انسانی و فکری می باشد
(چوپانی و همکاران ، ۱۳۹۱ ، ص ۳۳ ) .به بیان دیگر سرمایه فکری به عنوان مقوله ای که دارای سه جزء اساسی به هم وابسته است نشان داده می شود: سرمایه انسانی ، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری ، رابطه ای (رامیریز و همکاران ، ۲۰۰۷).

* سرمایه فکری مجموعه ای از دانش، اطلاعات، دارایی های فکری ، تجربه، رقابت و یادگیری سازمانی است که می تواند برای ایجاد ثروت به کار گرفته شو د. در واقع سرمایه فکری تمامی کارکنان، دانش سازمانی و توانایی های آن را برای ایجاد ارزش افزوده در بر می گیرد و باعث منافع رقابتی مستمر می شود(نمامیان و همکاران،۱۳۹۰،ص۳).
*سرمایه فکری یک ماده فکری است که جمع آوری و شکل بندی شده و برای تولید یک دارایی با
ارزش تر مورد استفاده قرار می گیرد(آشنا و همکاران،۱۳۸۸،ص۳).
*منظور از سرمایه فکری، توسعه و بکارگیری منابع دانش در شرکت ها است(دارابی،۱۳۹۱،ص۲).
سرمایه های فکری، به صورت گروهی از دارایی های دانشی تعریف می شوند که به یک سازمان اختصاص دارند و جزو ویژگی های یک سازمان محسوب میشوند و به طور قابل ملاحظه ای از طریق افزودن ارزش به ذینفعان کلیدی سازمان، به بهبود وضعیت رقابتی سازمان منجر می شود (پیو ، ۲۰۰۷).

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه ۱۱
۲-۱- مبانی نظری سرمایه فکری ۱۱
۲-۱-۱-سرمایه انسانی ۱۱
۲-۱-۲- سرمایه ساختاری ۱۲
۲-۱-۳- سرمایه مشتری/ ارتباطی ۱۲
۲-۲ – معرفی سرمایه فکری ۱۳
۲-۳- اهمیت و ضرورت سرمایه های فکری ۱۶
۲-۴- اجزای سرمایه فکری ۱۷
۲-۵- ویژگی ها و استراتژی های سرمایه فکری ۲۱
۲-۶- معرفی مدل های مختلف سرمایه فکری ۲۲
۲-۷- نقاط قوت و ضعف و روش های جدید برای مدیریت سرمایه های فکری ۲۸
۲-۸- مدیریت موفق سرمایه فکری ۲۹
۲-۱۶-پیشینه تحقیق ۶۹
۲-۱۶-۱-تحقیقات داخلی ۶۹
۲-۱۶-۲- تحقیقات خارجی ۷۲
فهرست منابع و ماخذ ۱۰۴

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای مبانی نظری سرمایه فکری  قابل استناد است در ۳۲ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.