مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری


در حال بارگذاری
۱۷ شهریور ۱۳۹۹
word
79کیلوبایت
21صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۱ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

سرمایه فکری ۲۸
۲-۳-۱- ابعاد سرمایه فکری ۲۹
۲-۳-۱-۱- سرمایه ارتباطی ۲۹
۲-۳-۱-۲-سرمایه انسانی ۳۱
۲-۳-۱-۳-سرمایه ساختاری( سازمانی) ۳۲
-۳- سرمایه فکری
۲-۵- پیشینه تحقیق ۵۸
۲-۵-۱-پیشینه داخلی ۵۸
۲-۵-۲-پیشینه خارجی ۶۲
منابع فارسی و لاتین
با توجه به ازدیاد تئوری های پدیدار شده ، تعاریف مختلفی از سرمایه فکری وجود دارد اما در چند سال اخیر ، یک توافق نسبی درباره تقسیم بندی اجزای سرمایه فکری شرکت به وجود آمده است .
طبق این مطالعات و تعاریف که بوسیله استوارت (۱۹۹۴) ، ادوینسون و مالون (۱۹۹۷) ، جانسون (۱۹۹۹) و اسمیت و پار (۲۰۰۰) صورت گرفت ، سرمایه فکری شامل : ۱- سرمایه انسانی ۲- سرمایه ارتباطی (سرمایه مشتری ) ۳- سرمایه ساختاری (سرمایه سازمانی ) اگرچه تعاریف ومفهوم سازی های ارائه شده در مورد سرمایه فکری تماماً یکسان نیستند ، با این وجود رشته سرمایه فکری به سمتی در حال حرکت است که شاهد یک همگرایی درمفهوم آن باشیم. جدول ۱-۲ نشان دهنده مقایسه عناصر سرمایه فکری براساس مطالعات انجام شده توسط بروکینگ، روس، استورات و بنتیس است.
۲-۳-۱-۱- سرمایه ارتباطی
بروکینگ(۱۹۹۶) دربخش دارائی های بازار به مشتریان ، وفاداری آنها وکانال های توزیع که مرتبط با سرمایه مشتری هستند، اشاره می کند .
همچنین استوارت (۱۹۹۷) اظهار می دارد که، سرمایه مشتری عبارت از اطلاعات بازار برای استفاده در جذب و حفظ مشتریان است . موضوع اصلی سرمایه مشتری ، دانش موجود در کانالهای بازاریابی و روابط با مشتریان است . سرمایه مشتری نشان دهنده توانایی بالقوه یک سازمان به خاطر عوامل نامشهود بیرونی اش است .
اگرچه اصطلاح سرمایه مشتری در ابتدا توسط هیوبرت مطرح شد، تعاریف جدید مفهوم آن را به سرمایه ارتباطی توسعه داده اند، که شامل دانش موجود در همه روابطی است که سازمان با مشتریان، رقبا ، تامین کنندگان، انجمن های تجاری یا دولت برقرار می کند . به علاوه ، روس وهمکاران (۱۹۹۷) اظهارمی کنند که سرمایه ارتباطی شامل روابط با ذینفعان درون و بیرون سازمان است .یک نشانه سرمایه ارتباطی که مربوط به مشتریان است بازارگرایی است . کوهلی وجاورسکی (۱۹۹۰) عقیده دارند ، که بازارگرایی عبارت از ایجاد هوشمندی بازار در سطح سازمانی نسبت به نیازهای موجود وآینده مشتریان است. درنهایت، گسترش این هوشمندی باید به طور افقی و عمودی در درون سازمان انجام گیرد، به طوری که بتوان شایستگی پاسخگویی به تغییرات بازار را در سطح سازمان ایجاد کرد. همچنین ، چن وهمکاران (۲۰۰۴) سرمایه مشتری را در قالب قابلیت بازاریابی، شدت بازار، و وفاداری مشتری طبقه بندی می کنند . کار اخیر در زنجیره سود خدمات بر روابط علی بین رضایت کارکنان، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان و عملکرد مالی تاکید دارد . همچنین نتیجه یک تحقیق نشان داد که تحویل سریع، رضایت مشتریان را افزایش می دهد. فورنل (۱۹۹۲) در نتیجه مطالعات خود نیز دریافت که رضایت مشتریان می تواند رابطه کسب وکار را حفظ کند، انعطاف پذیری قیمت محصول را کاهش دهد و اعتبار یک شرکت را افزایش دهد .تحقیقات دیگر همچنین نشان می دهدکه ازطریق اندازه گیری وفاداری کارکنان می توان وفاداری مشتریان را پیش بینی کرد. این مطالعات شواهد بیشتری را درباره اهمیت سرمایه مشتری به عنوان یک جزء کلیدی سرمایه فکری کلی یک سازمان فراهم می سازد .به طور کلی، سرمایه مشتری ، که به عنوان یک پل و واسطه در فرایند سرمایه فکری عمل می کند ، عامل تعیین کننده اصلی در تبدیل سرمایه فکری به ارزش بازاری و در نتیجه ، عملکرد کسب وکار سازمان است .

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.