مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی


در حال بارگذاری
۱۱ آبان ۱۳۹۹
word
76کیلوبایت
18صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی آماده دانلود است. تعداد صفحات ۱۸ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

۲-۱-۱۱ تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی…………………………………………………………۳۴
۲-۱-۱۲ انواع تعهد………………………………………………………………………………..۳۵
۲-۱-۱۳ مدل های تعهد سازمانی………………………………………………………………….۳۵
۲-۱-۱۴ دو دیدگاه کلی درمورد تعهد سازمانی…………………………………………………..۳۸
۲-۱-۱۵ عوامل موثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………….۳۹
۲-۱-۱۶ راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی……………………………………………..۴۰
۲-۲ بخش دوم: مباحث پژوهشی…………………………………………………………………۴۱
۲-۲-۱ پژوهش های داخل کشور………………………………………………………………..۴۱
۲-۲-۲ پژوهش های خارج از کشور……………………………………………………………۴۲
۲-۳ چارچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………..۴۳
منابع لاتین و فارسی
۲-۱-۱۱ تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی
بکر: تعهد، تمایل به انجام مستمر مجموعه فعالیت هایی است که به خاطر ذخیره شدن اندوخته ها و سرمایه گذاری هایی پیشین بوده که با ترک سازمان ، این اندوخته ها از بین می رود (انصاری، کلجاهی ،۸۹، ص ۳۸).
مودی، پورتر و استیرز: تعهد را عبارت از تعیین هویت شدن با یک سازمان می دانند که شامل یک باور قوی در پذیرش اهداف و ارزش های یک سازمان، میل به صرف تلاش قابل ملاحظه برای سازمان و آرزوی شدید برای ماندن در سازمان است. (انصاری و کلجاهی، ۱۳۸۹، ص ۳۸).
براون، گرین بری و سامرز در ۱۹۹۵، تعهد سازمانی را به عنوان تمایل کارمند به سازمان، تعیین هویت با آن و میزان چالش وی در سازمان مانند روابط کاری، ارتقاء شغلی ، بازنشستگی و اهداف و ارزش های سازمانی مورد بررسی قرار دادند(صفری و ابراهیمی، ۱۳۸۸، ص ۹۷).
استرون(۱۳۷۷): تعهد سازمانی عبارت از نگرش مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی (نه شغل) است که در آن مشغول به کار هستند. در تعهد سازمانی شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از طریق آن سازمان، خود را مورد شناسایی قرار می دهد (صفری و ابراهیمی، ۱۳۸۸،ص ۹۷).
فرنچ(۱۳۷۱): تعهد عبارتست از وفاداری و حالتی که فرد بر اساس آن احساس مثبت و قاطعی نسبت به چیزی دارد(صمدی و مهدوی خو، ۱۳۸۸، ص ۳۶).
شهید مطهری درباره تعهد چنین می گوید: تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد است و پایدار به آنها می باشد (صمدی و مهدوی خو، ۱۳۸۸، ص ۳۶).
بوکانان تعهد را چنین تعریف می کند: تعهد نوعی وابستگی عاطفی و تعصب آمیز به ارزشها و اهداف یک سازمان است. وابستگی نسبت به نقش فرد در رابطه با ارزشها و اهداف سازمان، به خاطر خود (صمدی و مهدوی خو، ۱۳۸۸، ص ۳۶).
۲-۱-۱۲انواع تعهد
براساس تحقیق و بررسی و مطالعات (مک کنزی و کمپانی) که یک موسسه مشاوره مدیریت مورد احترام در جهان است، مدلی بسیار مفید در زمینه ممتاز بودن در مدیریت به وجود آمده است که آن را (مدل پنج تعهد کلیدی) نام نهاده اند. که عبارت اند از:۱- تعهد نسبت به مشتری۲- تعهد نسبت به سازمان ۳- تعهد نسبت به خود۴- تعهد نسبت به افراد ۵- تعهد نسبت به وظیفه (تکلیف). به طور خلاصه، این تعهدات نام برده شده هستند که با هم چارچوب اصلی رسیدن به مدیریت موفق را در بلند مدت تشکیل می دهند و حلقه اتصال میان هر یک از این تعهدات (مدیر) خواهد بود. در صورتی که این پنج تعهد به طور مستمر انجام گیرند کلید موثر مدیریت خواهد شد (اسماعیلی ،۱۳۸۰، ص ۲۸).

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.