مبانی نظری ارزش ویژه برند و وفاداری برند


در حال بارگذاری
۸ مرداد ۱۴۰۱
word
158kb
34
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای ارزش ویژه برند و وفاداری برند قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

ارزش ویژه برند

مشتریان برای برندهای محبوب خود ارزش زیادی قائل هستند و بازاریابان نیز با آگاهی از این موضوع در پی تقویت این مفهوم در مراحل مختلف موضع یابی برند می باشند. برندهای محبوب دارای ارزش نمادین و احساسی در نزد مصرف کنندگان هستند تا آنجا که این ارزش ها در ترجیحات مصرف کنندگان در انتخاب یک برند ویژه تاثیر به سزایی دارند. جایگاه سازی موفق یک برند نیازمند سنجش و ارزیابی مدل هایی است که قادرند خصوصیات خاص یک برند را از میان سایر ویژگی‌هایی که در سایر نامهای تجاری مرتبط وجود دارد را جدا ساخته و مشخص سازند (بزرگی نژاد و شهنوازی، ۱۳۹۳).
کارایی در مدیریت برند، وفاداری مشتریان را در پی خواهد داشت. در برخی موارد، مدیران در کنار تبلیغات رسانه‌ای گسترده، با افزایش ارتباطات مستقیم و تعامل با مصرف‌کنندگان در پی حفظ وفاداری مصرف‌کنندگان خود هستند. وفاداری به یک برند موجب کسب مزیت های بازاریابی مهمی مانند کاهش هزینه، قدرت و نفوذ تجاری بیشتر، عدم تاثیرپذیری مصرف‌کنندگان در برابر موضع یابی رقبا و کسب سود بیشتر می‌شود. تجربیات نشان داده است که یک برند قوی، ابزاری مهم در پیاده سازی اهداف بازاریابی برای بهبود وفاداری برند، ممتاز قیمت مبتنی بر برند و حاشیه سود، افزایش روانه سازی محصولات جدید به بازار، سهامداران بیشتر و افزایش سود صاحبان سهام و تمایز آشکار، ارزشمند و پایدار و نیز ساده سازی تصمیم گیری های مشتریان، کاهش ریسک مشتریان و تعیین مجدد انتظارات آن ها به شمار می آید (آکار، ۲۰۱۰).

دیوید آکر (۱۹۹۱) در کتاب خود به نام “مدیریت ارزش ویژه برند” بر چگونگی فرایند ایجاد برند با تمرکز بر مفهوم شناسایی (هویت) برند تاکید دارد. به عبارت دیگر، او معتقد است که شناسایی برند پایه و اساس ایجاد یک برند قوی می باشد. آکر اظهار نموده است که شناسایی برند یک مجموعه منحصر به فرد ار تداعی های برند است که استراتژیست برند میل به ایجاد، حفظ و نگهداری آن ها دارد.

وفاداری برند

وضعیتی است که نشاندهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به برند تجاری رقیب است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی های محصول تغییر کند. این متغیر بهوسیله شاخص هایی از قبیل تمایل به تکرار خرید برند، توصیه برند به دیگران تعهد به برند و… مورداستفاده قرار می گیرد. وفاداری به برند را می توان به عنوان میزانی که مشتری نسبت به یک برند نگرش مثبت دارد، میزان پایبندی او به برند مزبور و قصد ادامه خرید در آینده تعریف کرد. در حقیقت وفاداری به برند یک تعهدی برای خرید مجدد ایجاد می‌نماید. به عقیده تلیس تأثیر وفاداری به برند از سایر متغیرها بیشتر است(گیل و همکاران، ۲۰۰۷).
گیل بیان کرد که وفاداری بهصورت مستقیم باعث افزایش ارزش ویژه برند شده و دیگر متغیرها نیز هم به صورت مستقیم و هم بهواسطه متغیر وفاداری بر ارزش ویژه برند مؤثر هستند(آتیلگان، ۲۰۰۶). اتیلگان این یافته را تائید کرد و بیان کرد که وفاداری تنها عاملی است که مستقیماً بر ارزش ویژه برند مؤثر است. وفاداری، ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر تعریف می شود. اما تعریف جامعی نیز از وفاداری وجود دارد. در این دیدگاه وفاداری به تعهدی قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول با وجود آثار و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری شود(سوسانا و همکاران، ۲۰۰۴).

٢-٢- بخش دوم: مبانی و مفاهیم ارزش ویژه برند ۳۴
٢-٢-١- دیدگاههای مطالعه ی ارزش ویژهی برند ۳۶
٢-٢-٢- اجزای ارزش برند ۳۸
٢-٣- بخش سوم: مبانی و مفاهیم وفاداری به برند ۴۲
۲-۳-۱- بررسی وفاداری ۴۳
۲-۳-۲- رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری به برند ۴۴
۲-۳-۳- مسیر مستقیم از رضایت برند به اعتماد بر برند ۴۵
۲-۳-۴- مسیر غیر مستقیم از رضایت برند به اعتماد از طریق UEBV : 45
۲-۳-۵-مسیر اعتماد بربرند به نگرش وفاداری برند (ABL) 45
۲-۳-۶- طبقه بندی وفاداری بر اساس دو متغیر نگرش و رفتار ۴۶
۲-۳-۷- توسعه وفاداری مشتری به برند ۴۶
۲-۳-۸- ابعاد وفاداری ۴۷
۲-۳-۹- مزایای حاصل از وفاداری به برند ۴۹
۲-۳-۱۰- رویکردهای وفاداری ۴۹
۲-۳-۱۰-۱- رویکرد دیک و باسو (۱۹۹۴) ۴۹
۲-۳-۱۰-۲- رویکرد الماس وفاداری (ناکس و واکر، ۱۹۹۵) ۵۰
۲-۳-۱۰-۳- رویکرد چهار C 51
۲-۶- بخش چهارم پیشینه پژوهش ۵۲
۲-۶-۱- پیشینه داخلی ۵۲
۲-۶-۲- پیشینه خارجی ۵۶
فهرست منابع و ماخذ ۹۶

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای ارزش ویژه برند و وفاداری برند قابل استناد است در ۳۴ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.