پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان


در حال بارگذاری
۷ آذر ۱۳۹۸
Word
113 کیلوبایت
55 صفحه
۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری توانمندسازی کارکنان و ادبیات تحقیق توانمندسازی کارکنان و پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان در ۵۵ صفحه همراه منابع فارسی و لاتین با نازلترین قیمت در دسترس است. در حقیقت این فایل شامل مبانی نظری و ادبیات تحقیق جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و پروژه های تحقیقاتی شما می باشد. سرفصل های این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مبانی و مفاهیم توانمندسازی کارکنان

ریشه‌های تاریخی توانمندسازی

تعاریف و مفاهیم توانمند سازی

مفهوم توانمندسازی

هنجارهای اخلاقی توانمندسازی

دلایل توانمند سازی

اهداف توانمند سازی

برنامه های توانمند سازی

تفاوت افراد توانمند و غیر توانمند

پیامدهای توانمند سازی

پیامدهای رفتاری

موانع توانمند سازی

روش هایی برای پرورش عوامل شناختی توانمند سازی

توانمند سازی از دیدگاه کارکنان

توانمندسازی از دیدگاه ساختار سازمانی

اطلاعات در مورد رسالت و اهداف سازمان

رویکردهای توانمند سازی

ابعاد توانمندی روانشناختی

احساس شایستگی

احساس خود سازماندهی

احساس معنی دار بودن

احساس موثر بودن

پیشینه پژوهش

منابع فارسی

منابع لاتین

 توجه: این فایل تنها جهت کمک به پژوهشگران و دانشجویان در جهت بهتر انجام دادن تحقیق و پژوهش آنان می باشد و آراداک هیچ مسئولیتی در قبال سوء استفاده بعضی اشخاص از این فایل را به عهده نمی گیرد.

گزیده ای کوتاه از مطالب موجود در فایل اصلی در زیر منتشر شده است بدیهی است که این همه مطالب نیست. در صفحه ۲۴ این فایل آمده است:

۵- تحمل ابهام

توانمند سازی به تمایل به رها کردن حمایت و ایمنی حاصل ازوابستگی نیاز دارد  (فیلد[۱]، نقل از دایره المعارف وکیپدیا،۲۰۰۷،ص۸). کارکنان معمولاً به علت اینکه از ابهامات احساس ناراحتی می کنند در برابر توانمند سازی مقاومت می کنند. آنها ممکن است عادت کرده باشند که نه تنها برون دادها (نتایج) بلکه ابزارها و راه های انجام آن نیز به روشنی از سوی دیگران تعریف شده باشد . در یک سازمان توانمند از بیان جزئیات مربوط به چگونگی انجام کار صرف نظر می شود و این ابهام بیشتری را نسبت به آنچه کارکنان قبلاً به آن عادت کرده اند، ایجاد می کند . کارکنان در یک سازمان توانمند باید در مورد وظایف شغلی خود فکر کنند و نسبت به آن متعهد باشند . اسکات و بریس[۲] (۱۹۹۴) از این به عنوان استفاده از شم و فکر برای عبور از موانع و حل مشکلات مربوط به دستورات مافوق نام برده اند . تحت شرایط ابهام ، کارکنان اغلب برای راحتی خود به مدیران مراجعه می کنند، آنها تا جایی که امکان دارد به دنبال راه حل و خاتمه کارهستند . مدیرانی که پویایی های توانمند سازی را درک نمی کنند از سر دلسوزی بی جهت و یا به علت اینکه احساس قدرت بیشتری می کنند، اغلب در برابر تقاضای کارکنان تسلیم می شوند و چگونگی انجام کار را به کارکنان توضیح می دهند . در واقع آنان، با این کار کارکنان را ناتوان و وابسته به خود می کنند . بنابراین یک مهارت کلیدی این است که به کارکنان خود یاد دهیم ابهام را تحمل کنند. همچنین مری گردن[۳] خاطر نشان می کنند یکی از مهم ترین قسمت های فرآیند خلاق این است که یاد بگیریم صبور باشیم و خود را با دیگران برابر بدانیم… ادامه در فایل اصلی

[۱] -Feild

[۲] – Scatt & Bruce

[۳] – Marry Gordan

در صفحه ۳۸ این فایل آمده است، متیو هال (۲۰۰۸) در تحقیقی تحت عنوان تاثیر سیستم های اندازه گیری عملکرد جامع بر وضوح نقش، توانمند سازی روانشناختانه وعملکرد مدیریتی بیان کردند که  تاثیر سیستم های اندازه عملکرد جامع بر عملکرد مدیریتی به طور غیر مستقیم از طریق متغیر های واسطه ای وضوح نقش وتوانمند سازی روانشناختانه  است. از میان مطالعات انجام گرفته در این رابطه، نصیر، ول، و متین (۲۰۱۲) به بررسی چگونگی تاثیرگذاری رسانه های اجتماعی روی رفتار زنان پاکستانی می پردازند. یافته های آنها نشان می دهد که زنان پاکستانی در اخذ تصمیمات مربوط به پوشاک شکل سنتی تبلیغات شفاهی را معتبر تر و موثق تر از تبلیغات رسانه های اجتماعی می دانند. اگرچه مطالعه مذکور به روشنگری در بارۀ استفاده از رسانه های اجتماعی در پاکستان می پردازد، اما تمرکز محض روی زنان و صنعت پوشاک، تعمیم پذیری نتایج آنرا محدود می سازد. مطالعه انجام گرفته توسط بلال، احمد، و شهزاد (۲۰۱۴) در تحقیقی نتیجه گرفتند که کاربران پاکستانیِ پلتفرمهای آنلاین تصمیمات شان را بدرستی با تاثیر پذیری از کاربرد رسانه های اجتماعی می گیرند. آنها از کانالهای اجتماعی آنلاین جهت گردآوری اطلاعات در بارۀ شرکتها، برندها، محصولات و خدمات مختلف بهره می گیرند، و اکثر آنها از فیس بوک برای این منظور استفاده می کنند… ادامه در فایل اصلی.

در صورتی که در هنگام خرید و یا دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان مشکلی بوجود آمده با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.