مبانی نظری کارت امتیازی متوازن


در حال بارگذاری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
word
79kb
44
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کارت امتیازی متوازن قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

۲-۸ سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن
همه سازمان‌ها، چه دولتی و چه خصوصی، برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروز، به نوعی سیستم ارزیابی عملکرد و اثربخشی نیاز دارند، که در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه‌های سازمان، فرایندها و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند (مجیبی، ۱۳۸۴، ۲).
سیستم‌های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتاً متکی بر شاخص‌های مالی بوده و امور مالی مسئول آن بودند.
در حقیقت روش سنتی ارزیابی عملکرد سازمان براساس سنجه‌های حسابدار همانند بازگشت سرمایه و درآمد هر سهم بود. تا قرن بیستم این شاخص‌های مالی، شاخص‌های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت‌ها بودند، چرا که مزیت رقابتی آن دوران عمدتاً مبتنی بر کاهش بهای تمام شده ناشی از صرفه مقیاس و تولید انبوه بود. با ورود به قرن بیست و یکم علیرغم اینکه سنجه‌های مالی تحول یافتند و استفاده از مفهوم ارزش‌افزوده اقتصادی رایج گردید، با این حال بسیاری اتکاء انحصاری بر سنجه‌های مالی را زیر سوال بردند.

۲-۸-۱ نسل اول روش کارت امتیازی متوازن
کاپلان و نورتن در اولین مقاله خود اعلام کردند که برای ارزیابی جامع عملکرد سازمان، این عملکرد باید از چهار جنبه مورد ارزیابی قرار گیرد. این چهار منظر به چهار پرسش کلیدی پاسخ می‌دادند:
۱. در نظر مشتریان چگونه باشیم؟ (منظر مشتری)
۲. در چه فرایند کسب و کاری برتری یابیم؟ (منظر فرایند داخلی)
۳. آیا می‌توانیم در بهبود و خلق ارزش تداوم داشته باشیم؟ (منظر رشد و یادگیری)
۴. در نظر سهامداران خود چگونه باشیم؟ (منظر مالی)
نسل اول از کارت امتیازی متوازن شامل چهار منظر با دو عنوان هدف و سنجه در هر منظر بود.
نیاز رابطه علت و معلولی میان سنجه‌ها در سراسر کارت امتیازی متوازن را تشریح و توصیف کرده و بدین ترتیب نسل دوم روش کارت امتیازی متوازن را پایه‌گذاری کردند. کاپلان و نورتون در کتاب سال ۱۹۹۶ تحت عنوان «کارت و سنجه‌های تابع یا پیامد را نیز پیشنهاد کردند. آنها همچنین بیان کردند که سنجه‌های محرک عملکرد (شاخص‌های هادی) و سنجه‌های تابع یا پیامد را نیز پیشنهاد کردند. آنها همچنین بیان کردند که سنجه‌ها باید مجموعه‌ای از سنجه‌های هادی و تابع باشند.

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای  کارت امتیازی متوازن قابل استناد است در ۴۴ صفحه و  به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.