مبانی نظری کارآفرینی سازمانی در شرکت ها


در حال بارگذاری
۲۹ دی ۱۳۹۸
Word
182 کیلوبایت
60 صفحه
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید

دانلود فایل مبانی نظری کارآفرینی سازمانی در شرکت ها شامل مبانی نظری و ادبیات تحقیق جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و پروژه های تحقیقاتیدر ۶۰ صفحه با فرمت word آماده خرید می باشد. در ادامه مقدمه و فهرست مطالب قید شده است.

۱-۱- مقدمه
با توجه به ویژگی های خاص جهان امروز، از جمله تغییر و تحولات سریع، پیچیدگی¬های فزاینده و رقابت روزافزون(هادیزاده مقدم، رحیمی فیل آبادی، ۱۳۸۴) و همچنین ضعف شیوه¬های سنتی از قبیل برنامه¬ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار(بارت ، ۱۹۹۶؛ سیگلکو، ریوکین ، ۲۰۰۵)، توجه به شیوه¬های جدید جهت فائق آمدن بر این تغییرات ضروری گشته است(ماسون ، ۲۰۰۷). در همین راستا، کارآفرینی سازمانی یکی از شیوه هایی است که سازمان های امروزی به خصوص شرکت های کوچک و متوسط به آن توجه می کنند. مفهومی که در سال ۱۹۷۰ برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت(هادیزاده مقدم، رحیمی فیل آبادی، ۱۳۸۴) و تا به حال، توسط محققان زیادی به طرق متفاوتی تعریف شده است. در ابتدا این مفهوم بیشتر برای سنجش کارآفرینی سازمانی در شرکت¬های از پیش تاسیس شده بکارگرفته می شد ولی به مرور محققین مدعی شدند که استفاده از این مفهوم برای همه شرکت ها از جمله شرکت های کوچک و متوسط مهم و حیاتی است و مزایای زیادی از جمله ایجاد ارزش و توان اقتصادی(دس و همکاران، ۲۰۰۳)، بهبود عملکرد(دس و همکاران، ۲۰۰۳؛ زهرا ، ۱۹۹۱؛ زهرا، ۱۹۹۶) و حفظ مزیت رقابتی(کوراتکو ، ۲۰۰۷؛ هایتون ، ۲۰۰۵) را به همراه دارد. برای سنجش میزان کارآفرینی سازمانی شرکت¬ها، مدل¬های مختلفی وجود دارد که در این تحقیق، از مدلی که زهرا در سال ۱۹۹۵ ارائه داد و شامل نوآوری ، تجدید استراتژیک و توسعه کسب و کار می¬باشد، استفاده شده است(زهرا، ۱۹۹۵؛ شارما، کریسمن ، ۱۹۹۹). به طور کلی توجه به اجزای این مدل به سازمان های از پیش تاسیس شده برای توسعه و ورود به بازارهای جدید، ایجاد و معرفی محصول جدید و به کارگرفتن مدل¬های نوآورانه کسب و کار کمک می کند. در کنار نگرش کارآفرینانه به این شرکت¬ها، وجود محدودیت¬هایی از قبیل مشکلات مالی، کمبود نیروی انسانی متخصص و کوچک بودن(حسنقلی پور، آقازاده، ۱۳۸۴) و همچنین ویژگی¬های منحصر به فرد آن¬ها از جمله انعطاف¬پذیری، نیاز به منابع کم، متکی بودن به منابع داخلی(احمدی، صفری کهره و اعظمی، ۱۳۸۷) سبب شده تا وظایف و برنامه¬های بازاریابی این شرکت¬ها از جمله آمیخته بازاریابی ¬شان در مقایسه با شرکت¬های بزرگ و غیرکارآفرین متفاوت باشد(مارتین ، ۲۰۰۹). اما هرچقدر این تفاوت¬ها در ارتباط با وجود نگرش کارآفرینانه ایجاد شود، احتمال تطبیق¬پذیری این شرکت¬ها با چالش¬های ناشی از محیط پیچیده امروزی بیشتر می¬شود. به¬طوری که آمیخته بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط به عنوان آمیخته بازاریابی کارآفرینانه (محصول ، قیمت ، توزیع ، ترفیع و شخص ) یاد شده و باید مجموعه ابزارهایی باشد که یک بنگاه کارآفرین با بکارگیری آن ها به شیوه¬ای نوآورانه، توان کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر را برای مشتریان اولیه – نسبت به سایر رقبا- فراهم آورد(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰). این تعریف متفاوت، نیازمند نگاهی نو، به عناصر تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی و همچنین تمامی اجزایی که هر کدام از عناصر آمیخته بازاریابی را تشکیل می¬دهند، است.

فهرست

۱-۱-      مقدمه  ۲

۱-۲-      کارآفرینی ۴

۱-۲-۱-تاریخچه کارآفرینی ۴

۱-۲-۲-مفهوم کارآفرینی. ۵

۱-۳-      کارآفرینی سازمانی ۸

۱-۳-۱-تعاریف کارآفرینی سازمانی ۸

۱-۳-۲-کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط ۱۳

۱-۳-۳-مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط ۱۴

۱-۳-۴-مدلهای کارآفرینی سازمانی ۱۶

۱-۳-۴-۱-مدل کوراتکو و همکارنش ۱۷

۱-۳-۴-۲-مدل کوین و سلوین ۱۸

۱-۳-۴-۳-مدل وینکر و همکاران. ۱۹

۱-۳-۴-۴-مدل لامکین و دس ۲۰

۱-۳-۴-۵-مدل کوین و میلز. ۲۰

۱-۳-۴-۶-مدل کارآفرینی سازمانی شاکر زهرا ۲۰

۱-۳-۴-۶-۱-نوآوری ۲۱

۱-۳-۴-۶-۲-تجدید استراتژیک…. ۲۵

۱-۳-۴-۶-۳-توسعه کسب و کار. ۲۶

۱-۳-۵-تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه  ۲۸

۱-۳-۵-۱-ترفیع. .. ۲۹

۱-۳-۵-۲-قیمت . ۳۲

۱-۳-۵-۳-  شخص ۳۴

۱-۳-۵-۴-توزیع(مکان)  ۳۶

۱-۳-۵-۵-  محصول.. ۳۸

۱-۳-۶-آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل . ۴۰

۱-۴-      پیشنه تحقیق… ۴۲

۱-۴-۱-پیشینه داخلی.. . ۴۲

۱-۴-۲-پیشینه خارجی . ۴۴

۲- منابع   ۴۶

توجه: این فایل تنها جهت کمک به پژوهشگران و دانشجویان در جهت بهتر انجام دادن تحقیق و پژوهش آنان می باشد و آراداک هیچ مسئولیتی در قبال سوء استفاده بعضی اشخاص از این فایل را به عهده نمی گیرد.

در صورت بروز مشکل در خرید و دانلود مبانی نظری کارآفرینی سازمانی در شرکت ها با بخش پشتیبانی آراداک تماس بگیرید.

برچسب ها: تحقیق کارآفرینی سازمانی ؛ مقاله کارآفرینی سازمانی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.