مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند


در حال بارگذاری
۴ مهر ۱۳۹۹
word
367کیلوبایت
42صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند آماده دانلود است. تعداد صفحات ۴۲ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

مقدمه ۱۰
۲-۱- بخش اول مبانی و مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند ۱۱
٢-١-۱- برند ۱۱
٢-١-۲- تعریف برند ۱۳
٢-١-۳- ادراکات عمومی برند ۱۵
٢-١-۴- چارچوب ارزش ویژه برند ۱۵
٢-١-۵- آگاهی از برند ۱۶
٢-١-۶- کیفیت ادراک شده ۲۰
٢-١-۷- تبلیغ برند ۲۱
٢-١-۸- روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند ۲۲
٢-١-۹- قدرت اجتماعی برند ۲۸
۲-۶- بخش چهارم پیشینه پژوهش ۵۲
۲-۶-۱- پیشینه داخلی ۵۲
۲-۶-۲- پیشینه خارجی ۵۶
منابع لاتین و فارسی
* مقدمه
یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. در بسیاری از بازارها، برند هویت ویژ ه ای برای یک محصول می آفریند و آنها را به گروه خاصی از جامعه پیوند میدهد. از نظر روانشناسی این گونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخص و اعتماد به نفس می آفریند، از این رو مشتری آماده است بهای متفاوتی برای آن بپردازد. علاوه بر این، نام تجاری برتر به طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول برند باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است. واقعیت این است که نام تجاری، همانند سرمایه یا فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش افزوده برای یک سازمان نقش دارد. مشتری و سازمان هر دو از مزایای برند بهره می برند.یکی از ابعاد مهم برند و ارزش ویژه آن، قدرت اجتماعی برند است. هر چه قدرت اجتماعی برند بیشتر شود، ارزش ویژه برند مشتری محور هم بالاتر می‌رود. قدرت اجتماعی برند به صورت توانایی یک برند برای تأثیر گذاری بر رفتار مصرف کنندگان و علت این که مصرف کنندگان چیزی را انجام دهند که در غیر این صورت انجام نمی دادند، تعریف می شود. این فصل مشتمل بر ۵ بخش است. ابتدا در بخش نخست به بررسی مبانی و مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند خواهیم پرداخت. سپس در بخش دوم به بررسی مبانی و مفاهیم ارزش ویژه ی برند، در بخش سوم به بررسی مبانی و مفاهیم وفاداری برند و در بخش چهارم به بررسی مبانی و مفاهیم قصد خرید برند خواهیم پرداخت. در نهایت در بخش پنجم مروری بر پیشینه تحقیق خواهیم داشت.

۲-۱- بخش اول مبانی و مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند
٢-١-۱- برند
شاید بتوان گفت که بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان قابلیت و توانایی آنها در ایجاد، حفظ، مراقبت و ارتقای نام تجاری است. تعیین نام تجاری هنر و بنیان بازاریابی است.
نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود. نام تجاری می تواند یک نام، یک علامت تجاری، نشان و یا سمبل دیگری باشد. فروشنده براساس قانون علامت تجاری حق استفاده همیشگی از نام تجاری را در اختیار دارد. بدین ترتیب نام‌های تجاری جدای از دارایی‌هایی نظیر مجوز بهره‌برداری، حق طبع و غیره هستند که از مدت زمان اعتبار خاصی برخوردار می‌باشند. یک نام تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، مزایا و خدمات خاصی را به خریداران می رساند. بهترین نام های تجاری حاوی تضمین کیفیت هستند. اما یک نام تجاری می‌تواند سمبل موارد پیچیده‌تری هم باشد.
زمانی که مشتریان کالایی را خریداری می‌کنند، ابتدا برند یا نشان آنرا در نظر می‌گیرند زیرا بطور غیرمستقیم موجب می‌شود مشتری آن کالا را با کیفیت، کارکرد و طراحی ربط دهد. برندها اغلب ارائه دهنده نقاط اصلی تفاوت بین عرضه های رقابتی می باشند و به همین علت است که درموفقیت شرکت‌ها می توانند مفیدواقع شوند. برای مصرف کنندگان، برندها می توانند درزمینه شناسایی منابع یا صاحبان صنعت مورداستفاده قرار گیرند در حالی که به سازندگان یا توزیع کنندگان اجازه می دهد تا با مسئولیت هایشان آشنا شوند. مهمتر از همه اینکه برندها معنای خاصی برای مصرف کنندگان دارند. زیرا مصرف کنندگان برندها را براساس تجربیاتشان از محصولات و از برنامه های بازاریابی تولیدکنندگان می‌شناسند و می توانند بفهمند کدام برند قابل قبول است و کدام یک نیازهایشان را برآورده نمی کند. در نتیجه برندها تبدیل به یک نوع اختصار برای ساده کردن ابزارها یا روش های تصمیم خرید کالاها می شوند (لی و همکاران، ۲۰۱۰).

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم ادراک قدرت اجتماعی برند به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.