مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات دهان به دهان


در حال بارگذاری
۹ آبان ۱۳۹۹
word
69کیلوبایت
25صفحه
۹,۹۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات دهان به دهان آماده دانلود است. تعداد صفحات ۲۵ صفحه و با فرمت word می باشد، در ادامه فهرست مطالب بعلاوه بخشی از متن فایل تقدیم شده است.

-۲-۳۳- تبلیغات دهان به دهان………………………………………………………………………………………………۵۵
۲-۲-۳۴- قصد خرید مجدد…………………………………………………………………………………………………….۵۷
۲-۲-۳۵- رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………………….۵۹
۲-۳- توسعه فرضیه ها و مدل ها …………………………………………………………………………………………….۶۱
۲-۳-۱- هویت و وفاداری مشتریان………………………………………………………………………………………….۶۱
۲-۳-۲- هویت و تبلیغات دهان به دهان……………………………………………………………………………………۶۱
۲-۳-۳- هویت و قصد خرید مجدد………………………………………………………………………………………….۶۲
۲-۳-۴- هویت و رضایت مشتری…………………………………………………………………………………………….۶۳
۲-۵- پیشینه …………………………………………………………………………………………………………………………۶۹
۲-۵-۱- سابقه پژوهش در داخل کشور…………………………………………………………………………………….۶۹
۲-۵-۲- سابقه پژوهش در خارج کشور ………………………………………………………………………………….۷۱
۲-۶-۲- جمع بندی و ارائه مدل ……………………………………………………………………………………………۷۲
منابع لاتین و فارسی
۲-۲-۳۳- تبلیغات دهان به دهان
عبارت تبلیغات دهان به دهان اولین بار توسط ویلیام وایت حدود ۴۰سال پیش طی یک مطالعه کلاسیک بازاریابی در مجله فورچون منتشر شد . اگرچه مطالعه شبکه های اجتماعی در جامعه شناسی به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته ، اما در سالهای اخیر به دلیل مکشوف شدن اثرات بارز آن بر رفتار مصرف کننده موردتوجه پژوهشگران بازاریابی قرار گرفته است (موون ، ۱۹۹۶). آرندتز (۱۹۶۷) تبلیغات دهان به دهان را این گونه تعریف کرده است : ارتباط رودروی بین یک دریافت کننده و پیام دهنده ای که شخص دریافت کننده درباره نام و نشان ، محصول و یا یک خدمتداطلاعاتی را از کانال های غیرتجاری دریافت می کند .
در محیطی که اعتماد به سازما ن ها و آگهی های تبلیغاتی کاهش یافته است، ارتباطات دهان به دهان راهی برای دست یابی به مزیت رقابتی است. تأثیرگذاری بر عقاید سایر افراد برای سازمان های عرضه کننده کالاها و خدمات، منافع قابل توجهی را در پی دارد (جلیلوند و ابراهیمی، ۱۳۹۰). تبلیغات دهان به دهان به ارتباطات میان فردی میان مصر فکنندگان در ارتباط با ارزیابی ها و تجارب شخص یشان از یک شرکت یا یک محصول اشاره دارد (جیسن و همکاران ، ۲۰۱۰). پژوهش ها نشان داده است، ارتباطات دهان به دهان مؤثرتر از ارتباطات از طریق سایر منابع مانند توصیه های مطالب مهم روزنامه یا آگهی ها است؛ زیرا این طور درک شده که اطلاعات مقایسه ای معتبری را ارائه می دهد (جلیلوند و سمیعی ، ۲۰۱۲). همچنین تبلیغات دهان به دهان مثبت و منفی بر قصد خرید یک برند یا محصول توسط مصرف کنندگان مؤثر است (ایست و همکاران ، ۲۰۰۸). در پژوهشی که به تازگی ماهاجان و دیگران انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که تبلیغات دهان به دهان می تواند روی ارزیابی محصول اثر بگذارد (توماس و همکاران ، ۲۰۰۶). گاردان و دیگران نیز در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که تبلیغات دهان به دهان نه تنها ارزش درک شده محصولات شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد، روی وفاداری آنها نیز اثر می گذارد (رادمهر و همکاران، ۱۳۹۰). بازاریابی از طریق ارتباطات دهان به دهان معتبرتر از سایر تکنیکهای بازاریابی است چون تنها چهارده درصد افراد به چیزهایی که در آگهی های بازرگانی می بینند، م یخوانند یا می شنوند، اعتماد می کنند. جال بتر این که، نود درصد از افراد به خانواده، دوستان یا همکاران خود که محصول یا خدمتی را تأئید می کنند، اعتماد دارند چون آنها می دانند که منافعی در این تأئید برای آنان وجود ندارد (جلیلوند و ابراهیمی، ۱۳۹۰).
ویلارجو و سانچز (۲۰۰۵) در اسپانیا تحقیقی را در مورد ارتباط بین برخی عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در مورد طبقه ای از محصولات بادوام انجام دادند که بر مبنای نظریه ارزش ویژه نام و نشان تجاری آکر (۱۹۹۱) بود . فرضیه های این تحقیق بر این باور بود که فعالیتهای بازاریابی (تبلیغات و میزان قیمت) روی ارزش ویژه برند اثر دارد . یافته ها نشان داد که بین میزان تبلیغات صورت گرفته و سه بعد ارزش ویژه برند یعنی کیفیت درک شده ، آگاهی از نام و نشان تجاری و تصور از نام و نشان تجاری رابطه مثبتی وجود دارد. ترفیع قیمت بر نام و نشان تجاری اثر منفی داشت . بعلاوه رابطه مثبتی بین آگاهی از نام و نشان تجاری و تصور نسبت به نام ونشان تجاری یافت شد .
تحقیقات سویینی و مازارول و سوتر در سال ۲۰۰۷ نشان داد که تبلیغات دهان به دهان نه تنها ریسک افراد را در خرید کاهش می دهد بلکه درک آنها را از شرکت بهبود می بخشد و باعث بهبود حالت روانی (اعتماد) آنها می شود و اشتیاق آنها را برای خرید آن محصولات افزایش می دهد. آنها در بررسی های خود نشان دادند که تبلیغات دهان به دهان حس اشتیاق اعتماد و خوش بینی را در گیرنده ها افزایش می دهد و یا تبلیغات دهان به دهان باعث ایجاد حس دلسوزی و همدردی با فرستنده تبلیغات دهان به دهان شده و دید آنها را نسبت به سازمان تضعیف می کند . به هر حال به نظر می رسد که تصمیم گیرنده از سازمان با تبلیغات دهان به دهان بهبود می یابد و یا عصبانیت و ناامیدی گیرنده از سازمان افزایش می یابد. تحقیقی توسط خانم راحیل شفیع با موضوع “بررسی ارتباط میان فعالیت های بازاریابی و عوامل ایجاد ارزش ویژه برند با استفاده از مدل تعمیم یافته آکر “به بررسی روابط میان آمیخته های بازاریابی منتخب و ابعاد ارزش نام و نشان میپردازد . مقاله ای توسط جناب آقای دکتر محمود محمدیان و خانم راحیل شفیع تحت عنوان “بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کننده (با استفاده از مدل آکر )” در مجله بازاریابی سال ۱۳۸۴ به چاپ رسیده است که به بررسی ارزش ویژه نام و نشان از دیدگاه مشتری در جامعه مصرف کنندگان گوشی موبایل در تهران میپردازد که طی آن عامل وفاداری دارای تاثیر مستقیم و کیفیت آگاهی افراد از نام و نشان تجاری دارای تاثیر مستقیم و کیفیت و آگاهی افراد از نام و نشان تجاری دارای تاثیر غیرمستقیم بر ارزش نام و نشان تجاری میباشند . پایان نامه دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال ۱۳۸۷ تحت عنوان “بررسی ارتباط بین ابعاد و پیامدهای وفاداری مصرف کننده به نام ونشان تجاری (مطالعه موردی محصول شامپو در فروشگاههای شهروند تهران)” توسط خانم یاسمین رحمانی صورت گرفته که طی آن وفاداری به نام و نشان به عنوان یک پدیده واحد چندبعدی بیان شد .

در صورت بروز مشکل در دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات دهان به دهان به آراداک اطلاع دهید.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.