مبانی نظری هوش هیجانی


در حال بارگذاری
۱ مرداد ۱۴۰۱
word
67kb
39
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هوش هیجانی  قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

هوش هیجانی

روانشناسان در اغلب مواقع هنگام مطالعه هوش بر جنبه‌های شناختی آن را از قبیل حافظه و قدرت حل مشکل توجه می‌کنند و این درحالی است که در گذشته محققان زیادی به نسبت جنبه‌های شناختی انسان بر اهمیت جنبه‌های غیرشناختی نیز تأکید کرده‌اند. اگر به نتیجه مطالعات رهبری اوهایو (دردهه ۱۹۴۰) توجه کنیم خواهیم دید که توجه به افراد در مقابل توجه به وظیفه به عنوان یکی از عوامل اصلی رهبری اثربخش معرفی شد و با الهام از این مطالعات بعدها رهبران اثربخش کسانی تعریف شدند که بتوانند اعتماد واحترام متقابل با زیردستان خود داشته و با آنها روابط دوستانه برقرارکنند، با توجه به نتایج این مطالعات می‌توان دید که جنبه‌های غیرشناختی رفتار انسان به عنوان عاملی مهم در موفقیت رهبران به شمار می‌آیند(چرنیس ، ۲۰۰۰).

۲-۲-۱- تاریخچه هوش هیجانی
توصیف داده شده از هوش هیجانی به همان قدمت رفتار سازمانی است. از انجیل عهد قدیم و عهد جدید فلاسفه‌ای همچون ارسطو ، سقراط ، افلاطون ، سنت‌اگوستین ، دکارت پاسکال و کانت که مجذوب عاطفه در تفکر شده اند تا شکسپیر ، توماس ، جفرسون روانشناسان مدرن، جنبه هیجانی منطق به عنوان عنصر بنیادین سرشت انسان مطرح شده است(براد بری و گریوز ، ۱۳۸۴)
افلاطون اولین کسی بود که فکر می‌کرد عاطفه جنبه بسیار ابتدایی و حیوانی است که با عقل و منطق سازگار نیست. تداوم این عقیده که عاطفه تضعیف کننده تفکر انسان است، مدیون عقاید فروید و دیگران است اما میتوان قدیمی ترین ریشه‌های هوش هیجانی را در کار داروین جستجو کرد. داروین موضوع هوش هیجانی را برای اولین بار در سال ۱۸۳۷ مطرح کرد و در سال ۱۸۷۲اولین اثر خود را در این زمینه منتشر کرد. داروین سالها قبل از ظهور روش شناسی آماری و بدون بهره گیری از راههای سریع امروزی، اثبات کرد که ابزار عواطف در رفتار سازگارانه افراد نقشی اساسی ایفا میکند. این یافته به عنوان یک اصل هوش هیجانی تا به امروز مورد قبول صاحبنظران بوده است(سیاروچی و دیگران، ۱۳۸۳).

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۳
۲-۱-مقدمه ۱۴
۲-۲- مبانی نظری هوش هیجانی ۱۴
۲-۲-۱- تاریخچه هوش هیجانی ۱۵
۲-۲-۲- تعاریف هوش هیجانی ۱۹
۲-۲-۳- هوش شناختی و هوش هیجانی ۲۱
۲-۲-۴-مهم ترین نظریات مطرح شده در مورد هوش هیجانی ۲۲
۲-۴- اهمیت هوش هیجانی ۳۱
۲-۵- هوش هیجانی در محیط کار ۳۱
۲-۶- آموزش و تقویت هوش هیجانی ۳۳
۲-۶-۱- آموزش هوش هیجانی در سازمان ۳۴
۲-۱۱-پیشینه پژوهش ۵۰
۲-۱۱-۱-پژوهشهای داخلی: ۵۰
۲-۱۱-۲- پژوهش‌های خارجی: ۵۲
فهرست منابع و ماخذ ۹۴
الف-منابع فارسی ۹۴
ب-منابع لاتین ۹۷

مبانی نظری ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هوش هیجانی قابل استناد است در ۳۹ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.