مبانی نظری هوش تجاری


در حال بارگذاری
۴ مرداد ۱۴۰۱
word
103kb
29
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هوش تجاری قابل استناد است به همراه منابع موثق در دسترس شماست. در انتهای مطلب فهرست مطالب گنجانده شده تا قبل از خرید و دانلود مبانی نظری با رئوس مطالب آشنا شوید. سعی کردیم روش منبع نویسی به سبک APA را رعایت کنیم. همچنین این فایل برای تنظیم مقاله نیز مفید است و حتی می توان با کمی تقویت منابع و مطالب یک مقاله یا تحقیق مروری را از آن استخراج کرد. با قیمت ارزان مقاله و فصل دوم پایان نامه آماده را دانلود کنید.

هوش تجاری

تعاریف زیادی برای هوش تجاری وجود دارد، اما به طور کلی هوش تجاری به عنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی مطرح شده است که این معماری بر اساس سرعت در تحلیل اطلاعات به مدیران جهت اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان ممکن کمک می کند. هوش تجاری یک چارچوب کاری شامل فرایندها، ابزارها و فناوری های مختلف است که برای تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش مورد نیاز هستند، که با استفاده از همین دانش مدیران قادر به تصمیم گیری بهتر می شوند و در نتیجه عملکرد سازمان خود را بهبود می بخشند.
با پیاده سازی راهکارهای هوش تجاری فاصله موجود بین مدیران میانی و مدیران ارشد از دیدگاه ارتباط اطلاعاتی از میان خواهد رفت و اطلاعات مورد نیاز مدیران در هر سطح، در لحظه و با کیفیت بالا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین کارشناسان و تحلیل گران می توانند با استفاده از امکانات ساده، فعالیتهای خود را بهبود بخشند و به نتایج بهتری دست پیدا نمایند. احساس نیاز به وجود یک سیستم هوش تجاری در سازمان برای اولین بار در سطوح بالای مدیریتی احساس می شود و از بالای هرم ساختار سازمانی به بخش های زیرین منتقل می گردد. مهم ترین نیاز یک مدیر، تصمیم گیری است. فرآیند تصمیم گیری می تواند به سه بخش کلی تقسیم شود که عبارتند از:
۱) دسترسی، جمع آوری و پالایش داده ها و اطلاعات مورد نیاز.
۲) پردازش، تحلیل و نتیجه گیری براساس دانش.
۳) اعمال نتیجه و نظارت بر پیامد های اجرای آن.

۲-۳- مبانی نظری هوش تجاری ۱۷
۲-۳-۱-تعریف هوش تجاری ۱۷
۲-۳-۲-تاریخچه هوش تجاری ۱۸
۲-۳-۳-کلیات هوش تجاری ۱۹
۲-۳-۴- ضرورت استفاده از هوش تجاری در سازمان¬ها ۲۰
۲-۳-۵- اجزا و مهارت های لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار ۲۱
۲-۳-۶- اهمیت استراتژیک هوش تجاری در تصمیمات سازمان ۲۲
۲-۳-۷-عوامل موثر بر هوش تجاری سازمان ۲۳
۲-۳-۸- اجزاء هوش تجاری ۲۴
۲-۳-۸-۱- اجزای اصلی تشکیل دهنده هوش تجاری ۲۴
۲-۳-۹- مراحل هوش تجاری ۲۷
۲-۳-۱۰- تکنیک های مورد استفاده در هوش تجاری ۲۸
۲-۴- پیشینه تحقیق ۲۹
۲-۴-۱- تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور ۲۹
۲-۴-۲- تحقیقات خارجی ۳۲
فهرست منابع و ماخذ ۷۳

مبانی نظری یا ادبیات پژوهش که در فصل دوم تحقیق برای هوش تجاری قابل استناد است در ۲۹ صفحه به همراه منابع موثق در دسترس شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • فایل دانلود شده با فرمت zip می باشد. برای دریافت فایل (ها) اصلی خریداری شده می‌بایست فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید. برای راهنمایی بیشتر اینجا کلیک کنید.